fbpx

Τι είναι copywriting; Η τέχνη να γράφεις κείμενα που πουλάνε

Αυτό το άρθρο απευθύνεται σε όλους τους επιχειρηματίες, τους σύμβουλους, τους πωλητές, και όσους θέλουν να αυξήσουν την επιρροή τους κατακτώντας ένα εργαλείο με τεράστια δυναμική.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
η τέχνη του Copywriting

Επενδύετε σε ενέργειες προώθησης και δεν βλέπετε αποτέλεσμα; Τις περισσότερες φορές δεν φταίτε εσείς αλλά τα κείμενά σας ή αλλιώς το copywriting!

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι η πώληση γίνεται μόνο μέσω της προσωπικής επαφής.

Αυτό που θα ανακαλύψετε διαβάζοντας παρακάτω, είναι ότι με τη γραφή μπορείτε να επηρεάσετε και να πείσετε πολύ περισσότερους να πραγματοποιήσουν μία αγορά και μάλιστα χωρίς να είστε παρόντες.

Πως θα το κάνετε; Με τη χρήση του γραπτού λόγου!

Το ταξίδι σας προς την κατάκτηση αυτής της δεξιότητας θα είναι σίγουρα μακρύ, δεν σας λέμε το αντίθετο. Με αυτό τον οδηγό όμως θα αποκτήσετε όλα τα εφόδια που χρειάζεστε για να κάνετε μία δυναμική αρχή.

Αυτά που θα αναλύσουμε παρακάτω είναι τα εξής:

Γιατί δεν ξέρεις τι είναι το «copywriting»;

Πως δημιουργείτε κείμενα που αυξάνουν τις πωλήσεις

6+1 βήματα για κείμενα που μετατρέπουν επισκέπτες σε πελάτες

Λόγοι που τα κείμενά σας αποτυγχάνουν να κλείσουν πωλήσεις

Πως θα βρείτε έναν εξαιρετικό copywriter

Τί είναι λοιπόν το Copywriting;

Γιατί δεν ξέρεις τι είναι το copywriting;

Δυστυχώς, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν θα σας αφήσει ιδιαίτερα ικανοποιημένους, ή ακόμα χειρότερα θα σας εξαγριώσει, όπως συμβαίνει με εμάς. Γιατί όμως θυμώνουμε;

Γιατί πολύ απλά η χρήση του λόγου είναι ίσως από τα σημαντικότερα εργαλεία που μπορείς να διαθέτεις!

Μετά από τόσα χρόνια στα θρανία, μετά από τόσες εκθέσεις και να μην γνωρίζουμε τί σημαίνει «copywriting»;

θρανία μαθητών

Εδώ που τα λέμε κάτι μάθαμε και στα θρανία! Μάθαμε θεωρία, γραμματική, ορθογραφία. Αυτό που δεν μάθαμε είναι πως θα τα χρησιμοποιήσουμε. Πως αυτά θα αξιοποιηθούν για να μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους στόχους μας.

Στο θέμα μας λοιπόν, «copywriting» και τί είναι;

Είναι η τέχνη του να πουλάς χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο!

Το σημείο κλειδί σε αυτή την ερμηνεία, δεν είναι η χρήση του γραπτού λόγου. Είναι η συνειδητοποίηση του απώτερου σκοπού σας. Για κάποιους είναι η αύξηση της επιρροής τους, για άλλους η αύξηση των πωλήσεων της δραστηριότητάς τους.

Το να γραφεί κανείς κείμενα, δεν σημαίνει ότι είναι «κειμενογράφος» ή αλλιώς «copywriter». Η συγγραφή κειμένων χωρίς να υπάρχει κάποιος απώτερος σκοπός είναι απλά ένα χόμπι, μια απασχόληση.

Το πρώτο βήμα λοιπόν στην κατάκτηση αυτής της δεξιότητας είναι η εύρεση του απώτερου σκοπού σας.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, αυτός ο σκοπός δεν μπορεί να είναι άλλος από την αύξηση της επιρροής σας στους αναγνώστες σας, την επίδραση στις αποφάσεις τους και την αύξηση των πωλήσεών σας. 

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάτι, αν διαβάζετε αυτό το άρθρο για να εξειδικευτείτε στην συγγραφή μυθιστορημάτων ή δοκιμίων, δεν είστε στο κατάλληλο μέρος.

Ο copywriter έχει ως σκοπό να πουλήσει, και για να το πετύχει αυτό χρειάζεται να κατανοεί σε βάθος πως λειτουργεί το μάρκετινγκ, οι πωλήσεις και η ανθρώπινη ψυχολογία.

Θα μου πείτε τώρα ότι η αξιοποίηση αυτής της δεξιότητας είναι περιορισμένη. Αν σκεφτείτε όμως, την πληθώρα των ενεργειών που έχουν ως στόχο την πώληση, μάλλον θα αλλάξετε γρήγορα γνώμη.

Το copywriting χρησιμοποιείται σε ενέργειες προώθησης με φυσική και ηλεκτρονική αλληλογραφία, σε ιστοσελίδες πωλήσεων, σε έντυπες διαφημίσεις, σε social media, σε ηλεκτρονικά καταστήματα, σε περιοδικά και σε οποιοδήποτε άλλο κείμενο βλέπετε γύρω σας.

επικεφαλίδες περιοδικών

Η ουσία αυτής της δεξιότητας δεν είναι η συγγραφή κειμένων. Αντίθετα, είναι η αποτελεσματική επικοινωνία.

Για όσους δεν το γνωρίζετε, η αποτελεσματική επικοινωνία αποφέρει πλούτο.

Κάθε επαφή με το κοινό σας, φυσική ή απομακρυσμένη, είναι ένα μέσο που θα σας φέρει πιο κοντά στην επίτευξη μια πώλησης. Η τέχνη της πώλησης είναι η σπουδαιότερη δεξιότητα που χρειάζεται ένας επιχειρηματίας για να είναι επιτυχημένος.

Η απευθείας επικοινωνία σας με τους πελάτες σας συνήθως περιορίζεται από τον αριθμό αυτών που βρίσκονται κοντά σας. Με τη συγγραφή κειμένων όμως μπορείτε να έρθετε σε επαφή με όσους επιθυμείτε χωρίς να περιορίζεστε από τον τόπο ή το διαθέσιμο χρόνο.

Για αυτό το λόγο, η τέχνη της πώλησης με τη χρήση κειμένων είναι ίσως η μοναδική δεξιότητα σας, που όταν την κατακτήσετε μπορεί να διευρυνθεί όσο εσείς επιθυμείτε!

Αν μπορείτε να πραγματοποιήσετε μία πώληση κατά την αλληλεπίδρασή σας με ένα πελάτη, είναι σίγουρο ότι μπορείτε να αναπτύξετε τη δεξιότητα να πουλάτε ταυτόχρονα σε πολλούς.

Σκεφτείτε λοιπόν το όφελος που θα έχετε αν αντί για 1 πελάτη, επικοινωνήσετε με 100 ή ακόμα καλύτερα με 1000. Το κέρδος σας πλέον είναι πολλές φορές μεγαλύτερο.

Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις έρχονται χωρίς την φυσική σας παρουσία. Ο χρόνος που επενδύσατε είναι μόνο οι ώρες που αφιερώσατε στην συγγραφή του κειμένου σας.

Αυτή είναι και η δύναμη του copywriting, ειδικά σε μια εποχή που το να επικοινωνήσετε με ευρύ κοινό είναι πιο εύκολο από ποτέ.

Αν αναρωτιέστε ποια είναι η αξία και η επίδραση της δεξιότητας τους copywriter, σας μεταφέρουμε το εξής:

Ο τρόπος που γράφετε, που επικοινωνείτε και που διατυπώνετε τα διαφημιστικά σας μηνύματα είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το αν το προϊόν σας πωλείται 100€ ή 1000€ ή και ακόμα περισσότερα.

πολλαπλάσιο κέρδος

Το αντίκτυπο που θα έχει το μήνυμά σας στην τελική τιμή, εξαρτάται άμεσα από το επίπεδο της δεξιότητας σας. Για να μην τρομάζετε πάντως, δεν είναι ανάγκη να είστε ο καλύτερος copywriter για να δείτε αποτελέσματα.

Αρκεί να κατανοήσετε τις αρχές που θα αναλύσουμε παρακάτω, να κάνετε μικρές αλλαγές στο τρόπο που επικοινωνείτε και τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να έρθουν.

Στην προσπάθειά σας αυτή, το σημαντικότερο εργαλείο είναι να εξετάζετε τα αποτελέσματα κάθε ενέργειάς σας. Με άλλα λόγια να παρακολουθείτε το ποσοστό μετατροπής των αναγνωστών σας σε αγοραστές. Ένα χρήσιμο εργαλείο που μπορείτε να αξιοποιήσετε για αυτό το σκοπό είναι η διαφήμιση με το Facebook Ads.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει διαρκώς να εξετάζετε το υλικό σας, με όσα μέσα διαθέτετε. Το πλεονέκτημα που έχετε στην εποχή της πληροφορίας είναι ότι μπορείτε να υπολογίσετε σχεδόν οτιδήποτε και ειδικά ότι σχετίζεται με την επιρροή και τις πωλήσεις.

Πως γράφετε κείμενα που αυξάνουν τις πωλήσεις

Το πρώτο βήμα για να γίνετε ικανός copywriter είναι να κατανοήσετε ότι οι πελάτες σας είναι οι πρωταγωνιστές της μεταξύ σας αλληλεπίδρασης. Αυτοί θα σας πουν αν ο τρόπος που επικοινωνείτε μαζί τους είναι αποτελεσματικός.

Η καλύτερη στρατηγική είναι να συζητήσετε μαζί τους. Θα δείτε ότι δεν είναι δύσκολο, αρκεί να το ζητήσετε. Χρειάζεστε μόνο λίγό από τον χρόνο τους και με τον κατάλληλο χειρισμό όλοι θα χαρούν να σας βοηθήσουν.

Μπορείτε να προσφέρετε ένα μικρό δωράκι ή απλά να δείξετε την εκτίμησή σας προς τη γνώμη τους.

Ποιες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να τους κατανοήσετε καλύτερα;

  • Πριν ξεκινήσετε να αγοράζετε από εμάς, ποια προβλήματα αντιμετωπίζατε;
  • Είχατε δοκιμάσει να αγοράσετε κάτι διαφορετικό ή από κάποιον άλλο;
  • Τι δεν πήγε καλά;
  • Γιατί δεν προχώρησε η συνεργασία σας;
  • Γιατί επιλέξατε εμάς;
  • Γιατί συνεχίσατε να συνεργάζεστε μαζί μας;
  • Πως αισθάνεστε κατά την αλληλεπίδραση μαζί μας;
  • Πως επηρεάζει την υπόλοιπη ζωή σας;

Αυτές οι ερωτήσεις είναι μία καλή αρχή. Μπορείτε να τις προσαρμόσετε στην δραστηριότητά σας, να τις αυξήσετε ή να τις μειώσετε.

Αυτό που θα πρέπει να θυμάστε είναι ότι το 90% των καλών κειμένων πωλήσεων θα προκύπτουν από τους πελάτες σας.

Χρησιμοποιείστε την πληροφορία που αποκτάτε καθώς και τα λόγια που σας την μεταφέρουν, εμπνευστείτε από αυτά ή αξιοποιείστε τα αυτούσια.

Εδώ υπάρχει κάτι σημαντικό που χρειάζεται να προσέξετε:

copywriting που προκαλεί έκπληψη

Οι πελάτες σας λένε τι θέλουν να αγοράσουν από εσάς, αλλά αυτό που θέλουν είναι η διαβεβαίωση ότι κατανοείτε ακριβώς τι περνάνε. Ποια είναι τα προβλήματά τους, ποιες είναι οι ανησυχίες τους.

Θέλουν τη διαβεβαίωση ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας θα τους βοηθήσει να λύσουν τα προβλήματά τους.

6+1 βήματα για κείμενα που μετατρέπουν επισκέπτες σε πελάτες

Παρακάτω θα δείτε βήμα προς βήμα τη διαδικασία που ακολουθούμε για να γράψουμε κείμενα που έχουν αποτέλεσμα. Κάθε ένα από αυτά έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για το copywriting, για αυτό μην παραλείψετε κανένα.

1. Κατανοείστε τι βιώνει ο ιδανικός πελάτης σας

Πριν ξεκινήσετε να γράφετε κάποιο κείμενο, θέλετε να γνωρίζετε σε βάθος τον ιδανικό πελάτη σας. Θα ξέρετε ότι τον έχετε βρει όταν συνυπάρχουν οι ακόλουθες συνθήκες:

  • Θα πρέπει να έχει μια πραγματική ανάγκη για το προϊόν ή την υπηρεσία σας,
  • Θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αγοράσει,
  • Η λήψη της απόφασης για την αγορά θα πρέπει να είναι στα «δικιά του χέρια».

Οι περισσότεροι στέκονται στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, ηλικία, φύλο κτλ. Εσείς θέλετε να εμβαθύνετε περισσότερο.

Πέραν των ανωτέρω, θέλετε να κατανοήσετε τις καταστάσεις που οδηγούν τους ιδανικούς πελάτες σας στο να έρθουν σε εσάς.

Τώρα που έχετε εντοπίσει τους ιδανικούς πελάτες τους και τις καταστάσεις που οδηγούν στην απόφασή τους, μπορείτε να τους στοχεύετε και να τους πλησιάσετε με ακρίβεια.

Θυμηθείτε ότι τα καλά κείμενα πωλήσεων είναι κατά 90% αποτέλεσμα έρευνας και μόλις 10% δημιουργία. Με άλλα λόγια, πριν γράψετε την πρώτη σας λέξη, θα πρέπει να έχετε κάνει την έρευνά σας.

Το κέρδος που θα αποκομίσετε από την προσπάθειά σας θα είναι ανάλογο με το πόσο καλά καταλαβαίνετε τους πελάτες σας και τα βιώματά τους πριν την αγορά τους.

Ένας από τους κύριους λόγους που αποτυγχάνουν πολλά εγχειρήματα είναι ότι οι επιχειρηματίες ενθουσιάζονται με μία ιδέα και αφού την υλοποιήσουν συνειδητοποιούν ότι δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη για αυτή.

Αποτυγχάνουν να αντιληφθούν ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία τους. Ο λόγος είναι φυσικά ότι δεν αναζήτησαν την ταυτότητα του ιδανικού πελάτη τους.

Έχετε υπόψη σας ότι δεν γίνεται να είναι όλοι ιδανικοί πελάτες.  Καμία εταιρεία δεν μπορεί να ικανοποιεί τους πάντες.

Για αυτό ακριβώς το λόγο θέλετε να γνωρίζετε σε ποιους απευθύνεστε ώστε να μπορέσετε να επικοινωνήσετε μαζί τους αποτελεσματικά.

Κατά τη φάση της έρευνας σας και ενώ παρουσιάζετε στους πελάτες σας την πρόταση και το μήνυμά σας, η αντίδραση που περιμένετε από αυτούς είναι: Πώς μπορώ να αγοράσω; 

Δεν αρκεί απλά ένα επιδοκιμαστικό σχόλιο, θέλετε να δείτε ότι προχωρούν στην αγορά. Σε αντίθετη περίπτωση δεν έχετε εντοπίσει τον ιδανικό πελάτη. Οπότε συνεχίζετε την έρευνα!

Αν το να τους εντοπίσετε εύκολα, ενδεχομένως χρειάζεται να αξιολογήσετε εκ νέου την ιδέα σας.

2. Προσφέρετε μία ακαταμάχητη πρόταση αγοράς

Το επόμενο βήμα copywriting είναι να έχετε στα χέρια σας μία προσφορά που μοιάζει ακαταμάχητη σε σημείο που κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί.

Το να είστε απλά ο φθηνότερος ή ο καλύτερος δεν βοηθάει στο να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σας.

κείμενα που πουλάνε

Έχοντας κατανοήσει το τι βιώνει ο ιδανικός πελάτης σας, ποιες είναι οι ανησυχίες, οι επιθυμίες και τα προβλήματά του, μπορείτε να προσφέρετε ακριβώς από το οποίο ποθεί.

Έχοντας μια ακαταμάχητη προσφορά μπορείτε να πείτε λίγα και να πουλήσετε πολλά. Δε χρειάζεται απαραίτητα πολλές λέξεις.

3. Φτιάξτε μια λίστα με όλα τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη της προσφοράς σας

Όταν γράφετε κείμενα με σκοπό να πουλήσετε, θέλετε να αναφέρετε κάθε χαρακτηριστικό ή στοιχείο της προσφοράς σας, ακόμα και αν αυτό φαίνεται ασήμαντο.

Σε αυτό το σημείο ας ξεχωρίσουμε τα χαρακτηριστικά από τα οφέλη. Ένα χαρακτηριστικό είναι μία ιδιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, ενώ το όφελος είναι αυτό που κερδίζετε από το κάθε χαρακτηριστικό.

Στο κείμενό σας λοιπόν, θέλετε να εστιάσετε την προσοχή σας στα οφέλη που προσφέρετε, όχι στα χαρακτηριστικά.

Κάθε πελάτης είναι λογικό να ψάχνει κάτι διαφορετικό ή να αξιολογεί κάθε όφελος με διαφορετικό τρόπο. Για αυτό το λόγο θέλετε η ανάλυση των χαρακτηριστικών και των οφελών να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερη.

Ειδικά για τα οφέλη, θέλετε να εμβαθύνετε ένα επίπεδο ακόμα. Τι εννοούμε με αυτό;

Πρέπει να ανιχνεύσετε το όφελος που κρύβεται πίσω από το όφελος!

Ιδανικά θα πρέπει να εντοπίσετε το συναίσθημα που ικανοποιεί το κάθε χαρακτηριστικό του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Θέλετε λοιπόν να πάτε πιο βαθιά από τα οφέλη τους. Θέλετε να βρείτε την συναισθηματική ικανοποίηση που θα προσφέρουν.

4. Οι επικεφαλίδες σας τραβούν την προσοχή από χιλιόμετρο – Copywriters σε δράση!

Στην εποχή μας η απόσπαση της προσοχής έχει καθοριστική σημασία στην συμπεριφορά μας. Ταυτόχρονα, ο χρόνος που αφιερώνουμε σε κάθε πληροφορία είναι μικρότερος από ότι παλιότερα γιατί ο όγκος που πρέπει να καταναλώσουμε είναι τεράστιος.

Επομένως, είναι σημαντικό να τραβήξετε γρήγορα την προσοχή των αναγνωστών σας και να κινήσετε το ενδιαφέρον τους.

Πως το πετυχαίνει αυτό ένας copywriter;

Προσέχοντας τα σημεία που περιέχουν το «ζουμί» τους κειμένου σας, τα οποία συνήθως ξεχωρίζουν και που τις περισσότερες φορές είναι οι επικεφαλίδες.

Για να έχετε μεγαλύτερη επιτυχία όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα, σας προτείνουμε να γράψετε αρκετές επικεφαλίδες και να επιλέξετε αυτές που θεωρείτε πιο αποτελεσματικές.

Ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε ιδέες για το πως να γράφετε καλές επικεφαλίδες είναι να αντιγράψετε!

οι copywriter είναι παντού

Μπορείτε να εξετάσετε το περιεχόμενο ενός περιοδικού ή μιας διαφήμισης ή οτιδήποτε άλλο σας τραβάει την προσοχή, να κατανοήσετε γιατί λειτουργεί και να το προσαρμόσετε στα δικά σας δεδομένα.

Με το χρόνο θα διαπιστώσετε ότι στα περιοδικά, δεν δημιουργούν συνεχώς διαφορετικές επικεφαλίδες. Αντίθετα, αναπροσαρμόζουν τις παλιότερες!

Με άλλα λόγια, αυτό που χρειάζεστε είναι το μοτίβο.

Ένας κανόνας των copywriters που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όταν γράφετε κείμενα πωλήσεων είναι ο εξής:

Σκοπός της επικεφαλίδας δεν είναι να κάνει την πώληση, αλλά να αναγκάσει τον αναγνώστη να διαβάσει την πρώτη παράγραφο!

Ομοίως, σκοπός της πρώτης παραγράφου δεν είναι να κάνει την πώληση, αλλά να αναγκάσει τον αναγνώστη να διαβάσει την δεύτερη παράγραφο…

Όσο περισσότερο κρατήσετε την προσοχή του αναγνώστη σας, τόσο μεγαλύτερη η επιρροή που θα ασκήσετε. Με άλλα λόγια, ο χρόνος που θα αφιερώνουν στο κείμενό σας, είναι ανάλογος των πωλήσεων που θα πετύχετε.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη φύση του ανθρώπου, η ο οποία ορίζεται από τον «χρόνο» και την «αξιοποίησή» του.

Θέλετε να δημιουργήσετε στους ενδιαφερόμενους πελάτες σας, την ανάγκη να διαβάσουν το κείμενο σας μέχρι τέλος, έτσι ώστε να δεσμευτούν απέναντι σε αυτό, να αποκτήσουν μία σχέση, να το κάνουν δικό τους.

Τέλος, μια μικρή συμβουλή για να δημιουργήσετε επικεφαλίδες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον είναι να χρησιμοποιείτε «συναισθηματικές» και «ισχυρές» λέξεις.

5. Έχετε κύρος και εμπνέετε αξιοπιστία

Οι πελάτες σας βομβαρδίζονται από πληροφορία και διαφημίσεις περισσότερο από ποτέ. Ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει μία ικανότητα να ξεχωρίζουν τα αξιόλογα από τα άχρηστα, βασισμένοι μόνο και μόνο στο κύρος που εμπνέετε.

Θέλετε λοιπόν να διαθέτετε κύρος που θα απαντήσει σε όλες τις αντιρρήσεις ή τις ανησυχίες που έχουν οι πελάτες σας στο ταξίδι τους προς την επίλυση των προβλημάτων τους.

Με ποιον τρόπο θα εμπνεύσετε κύρος και αξιοπιστία;

  1. Αναφερθείτε στην εμπειρία και τα πιστοποιητικά σας.
  2. Προβάλλετε τις αξιολογήσεις άλλων πελατών σας.
  3. Προβάλλετε τα σχόλια των πελατών σας για εσάς.
  4. Αναλύστε προηγούμενες περιπτώσεις στις οποίες βοηθήσατε πελάτες σας να πετύχουν τον σκοπό τους.
  5. Αναφερθείτε στις επιστημονικές μελέτες που υποστηρίζουν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε.

Οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε που αναδεικνύει την αξιοπιστία σας. Θέλετε να προσφέρετε όλες αυτές τις πληροφορίες πριν οι αναγνώστες σας φτάσουν σε κάποια αντίρρηση όσον αφορά αυτό που προσφέρετε.

Σε αυτή σας την προσπάθεια, το καλύτερο εργαλείο που διαθέτετε είναι οι γνώμες προηγούμενων πελατών, ή αλλιώς τί συζητιέται για εσάς, ή αλλιώς «word of mouth».

Θέλετε το κείμενό σας λοιπόν να περιέχει αυτούσιες τις μαρτυρίες προηγούμενων πελατών σας:

«Είναι οι καλύτεροι που έχω συνεργαστεί ποτέ»

«Με βοήθησαν να λύσω το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζα εδώ και χρόνια»

«Μου αλλάξατε τη ζωή, σας ευχαριστώ!»

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όσες μαρτυρίες πιστεύετε ότι θα βοηθήσουν τους αναγνώστες να σας εμπιστευτούν.

Για να αποκτήσετε τις μαρτυρίες των πελατών σας, ο μοναδικός τρόπος είναι να το ζητήσετε. Αν είναι ικανοποιημένοι θα χαρούν να σας πουν την άποψή τους, γιατί σας εκτιμάνε, πως τους βοηθάτε, γιατί η ζωή τους γίνεται καλύτερη μαζί σας.

Ένα ακόμα χρήσιμο στοιχείο που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο κείμενό σας είναι οι απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, ή όπως λέμε Frequently Asked Questions.

Κατά την έρευνά σας, εντοπίστε τις πιθανές ανησυχίες των αναγνωστών και για να απαντήσετε σε αυτές με τρόπο που να εξαλειφθούν.

Προσοχή όμως, δεν θα αναφερθείτε στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Μόνο στις ενδεχόμενες αντιρρήσεις. Θέλετε ο αναγνώστης σας να σκεφτεί ότι είσαστε μέσα στη σκέψη του και τον καθησυχάζετε σε ότι τον ανησυχεί.

6. Δίνετε τη λύση ενάντια σε κάτι που πονάει πολύ

Το κλειδί αυτής της πρότασης δεν είναι η λύση ή ο πόνος. Αυτά τα έχουμε ήδη αναλύσει.

Αυτό που έχει σημασία είναι η «εναντίωση»!

Μέσα στο κείμενό σας θέλετε να αναδείξετε ότι χωρίς τη λύση που προτείνετε θα παραμείνει ο ανεπιθύμητος πόνος.

Πρέπει να φανεί ότι η λύση που προτείνετε κοστίζει λιγότερο από τον πόνο που έχουν τόσο καιρό. Και αυτό θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο μέσα στο κείμενό σας, ώστε οι αναγνώστες να μπορούν εύκολα να συγκρίνουν τη μία με την άλλη κατάσταση.

Αν δεν αναδείξετε αυτή τη σύγκριση, τότε οι αναγνώστες θα δημιουργήσουν τη δική τους. Δεν είστε σίγουροι όμως ότι θα τους οδηγήσει σε εσάς!

7. Καλείτε ξεκάθαρα τους αναγνώστες σας για ενέργεια

Έχετε κάνει την έρευνά σας, έχετε ακολουθήσει τις οδηγίες που παρέχουμε παραπάνω, και έχετε τελειώσει με τη συγγραφή του κειμένου σας.

Καλώς μέχρι εδώ, αλλά αν δεν καλέσετε τον αναγνώστη σας να πραγματοποιήσει μία ενέργεια, τότε απλά θα συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι τη στιγμή που θα ολοκληρώσει το στόχο του.

Να είστε σίγουροι ότι λίγο πριν πετύχει τον σκοπό του, κάποιος θα του ζητήσει να κάνει το επόμενο βήμα.

Επομένως, θέλετε να είστε εσείς αυτός που θα συνδράμει στην λήψη της τελικής απόφασης, στην υλοποίηση της ενέργειας με την οποία θα κλείσει την αναζήτησή του ή θα τον οδηγήσει στο επόμενο στάδιο.

Κάλεσμα για ενέργεια ή αλλιώς «Call to Action ή CTA»μπορεί να είναι να ακολουθήσουν ένα σύνδεσμο, να πραγματοποιήσουν μια αγορά, να κάνουν μία κράτηση, να επισκεφτούν το φυσικό κατάστημά σας ή οτιδήποτε άλλο θεωρείτε ότι θα τους φέρει πιο κοντά την τελική αγορά τους.

Ανεξάρτητα όμως από το ποια θα είναι αυτή η ενέργεια, θέλετε να είναι ξεκάθαρη, εύκολη και ευδιάκριτη!

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να αναλογιστείτε ένα ακόμα χαρακτηριστικό των ανθρώπων. Πριν την υλοποίηση μιας ενέργειας, προσπαθούμε να το αναλύσουμε και να το σκεφτούμε ξανά και ξανά.

Αυτή η διαδικασία οδηγεί πολλές φορές σε παράλυση!

εκπτώσεις - δημιουργία επείγουσας κατάστασης

Για να τους βοηθήσετε λοιπόν να μην εγκλωβιστούν στις σκέψεις τους, θέλετε να δημιουργήσετε μία αίσθηση επείγουσας κατάστασης. Θέλετε να δράσουν τώρα.

Μερικοί τρόποι για να το πετύχετε είναι να τους ενημερώσετε ότι η προσφορά σας ισχύει για μικρό χρονικό διάστημα ή για περιορισμένο αριθμό πελατών, ότι η τιμή αναμένεται να αυξηθεί πολύ σύντομα, ή οτιδήποτε άλλο επιτυγχάνει το σκοπό σας.

Λόγοι που τα κείμενά σας αποτυγχάνουν να κλείσουν πωλήσεις

Ενδεχομένως, στο παρελθόν να έχετε ασχοληθεί ξανά με την συγγραφή κειμένων με σκοπό να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Αν δεν είχατε τα αποτελέσματα που περιμένατε, είναι πολύ πιθανόν να έφταιγε ένας από τους παρακάτω λόγους.

αξίζει να το διαβάσεις

1. Δεν εστιάζουν στον πελάτη

Πολλές επιχειρήσεις προβάλουν την δραστηριότητά τους ή διαφημίζουν την ύπαρξή τους. Αυτή η επιλογή δεν προσφέρει ιδιαίτερη αξία στους πελάτες ή τους αναγνώστες τους.

Οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται για τα κατορθώματά σας. Αντίθετα, προτιμούν να μάθουν πως θα λυθούν τα προβλήματά τους.

Επομένως, μην πέφτετε στην παγίδα που πέφτουν οι περισσότεροι όταν γράφουν κείμενα πωλήσεων. Αναφερθείτε στο «εγώ» των αναγνωστών σας και εστιάστε στις δικές τους ανάγκες τους.

2. Δεν μιλάτε τη γλώσσα που καταλαβαίνουν

Ποιος είπε ότι ο γραπτός λόγος, ειδικά όταν αποσκοπεί σε πώληση, πρέπει να είναι ακαταλαβίστικος;

Τα κείμενα που γράφετε θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στα λόγια που λέτε σε μία συζήτηση με κάποιον πελάτη. Αυτό είναι και ο σκοπός άλλωστε, να κουβεντιάσετε με τους αναγνώστες σας, χωρίς να είστε παρόντες.

3. Δεν αναγνωρίζετε την αξία των κειμένων σας

Θα παρατηρήσετε αρκετές ιστοσελίδες ή φυλλάδια έχουν μια εξαιρετική σχεδίαση, αλλά τα κείμενά τους είναι πρόχειρα.

Η σχεδίαση φυσικά συνεισφέρει σε μια ευχάριστη αλληλεπίδραση με τους αναγνώστες. Επομένως, δεν θα πρέπει να την αμελείτε.

Αυτό όμως που θα συντελέσει καθοριστικά στην τελική απόφαση είναι το πόσο προσεγμένα είναι τα κείμενά σας. Οι περισσότεροι δεν το προσέχουν γιατί χρειάζεται να αφιερώσουν ενέργεια.

Όσοι όμως κατανοούν ότι πάνω από όλα είναι ο γραπτός λόγος πετυχαίνουν εκπληκτικά αποτελέσματα!

4. Δεν ελέγχετε τον τρόπο σκέψης των αναγνωστών

Οι πελάτες σας μπορεί «να έχουν δίκιο», αλλά δεν γνωρίζουν τα πάντα. Για αυτό και χρειάζονται εσάς να τους καθοδηγήσετε.

Πρέπει λοιπόν να κατανοήσετε τον λόγο για τον οποίο σας πληρώνουν. Θέλουν την εμπειρία σας, την εξειδίκευσή σας, τις λύσεις σας; Ότι και αν χρειάζονται θα πρέπει να το αναγνωρίζετε και να τους κατευθύνετε ανάλογα.

thank you

Οι πελάτες σας λοιπόν δεν έχουν πάντα δίκιο, για αυτό και θέλετε να τους καθοδηγήσετε, να ελέγξετε την σκέψη τους. Αυτό φυσικά θα πρέπει να συνοδεύετε από σεβασμό και εκτίμηση.

Το να τους καθοδηγήσετε χωρίς να σκέφτεστε ότι σκοπός σας είναι να τους βοηθήσετε είναι μια επιλογή άκρως ζημιογόνα. Ακόμα και αν πετύχετε μία πώληση, το αποτέλεσμα δεν θα τους ικανοποιήσει και αυτό αργά ή γρήγορα θα διαδοθεί.

Πως θα βρείτε έναν εξαιρετικό copywriter

Σε περίπτωση που ο χρόνος σας δεν επαρκεί για να ασχοληθείτε με τη συγγραφή κειμένων πωλήσεων, μπορείτε να προσλάβετε ένα συνεργάτη που θα το αναλάβει.

Για να είστε σίγουροι ότι η συνεργασία σας και η επένδυσή σας αξίζει, θα πρέπει να διακρίνετε κάποια χαρακτηριστικά.

Το καλό είναι ότι τώρα που έχετε διαβάσει αυτό το άρθρο ξέρετε τί να ζητήσετε όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα.

συγγραφή κειμένων

 Ο copywriter που θα συνεργαστείτε πρέπει να δείξει ενδιαφέρον στο να κατανοήσει τη δραστηριότητά σας και τη συμπεριφορά των πελατών σας. Πρέπει να κάνει ερωτήσεις, να θέλει να μάθει, να είναι διατεθειμένος να πραγματοποιήσει μία έρευνα.

Αν απλά σας υποσχεθεί ότι θα σας προσφέρει ένα κείμενο πωλήσεων, χωρίς να ρωτήσει τίποτα σχετικό με τα παραπάνω, δεν είναι καλή επιλογή για εσάς.

Όσο μεγάλη εμπειρία και αν διαθέτει, αν δεν ξεκινήσει με την απαιτούμενη έρευνα, το μόνο που θα προσφέρει είναι ένα κείμενο.

Εσείς όμως δεν θέλετε κείμενο, θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, θέλετε να αυξήσετε την επιρροή σας, θέλετε να δείτε αποτελέσματα!

Τί είναι λοιπόν το Copywriting;

Όπως είδατε σε αυτό το άρθρο δεν είναι δύσκολο να κατακτήσετε την τέχνη της συγγραφής κειμένων που έχουν ως σκοπό την πώληση. Χρειάζεται όρεξη, υπομονή και έρευνα!

Ακολουθώντας τα 7 βήματα που μετατρέπουν τους αναγνώστες σας σε πελάτες, θα δείτε το ποσοστό της επιτυχίας σας να αυξάνει θεαματικά.

Η συγγραφή κειμένων είναι το σημαντικότερο εργαλείο που διαθέτετε και φέρνει αποτέλεσμα ακόμα και αν δεν είστε παρόντες. Με ένα κείμενο, με μία ενέργεια προώθησης μπορείτε να προσεγγίσετε πολλούς πελάτες.

Αντίθετα, με την φυσική σας παρουσία ο αριθμός τους θα είναι πάντοτε περιορισμένος!

Για αυτό ακριβώς, ένα καλό κείμενο πωλήσεων μπορεί να αποφέρει πολλαπλάσια αποτελέσματα από ότι αρκετοί καλοί πωλητές.

Είτε το αναλάβετε εσείς, είτε το αναθέσετε σε κάποιο συνεργάτη, σιγουρευτείτε ότι θα βασιστεί σε κατάλληλη έρευνα και τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να έρθουν.

Τώρα λοιπόν είναι η ευκαιρία σας να βελτιώσετε τα κείμενα πωλήσεών σας. Δοκιμάστε στην πράξη αυτά που μάθατε και μοιραστείτε μαζί μας την επιτυχία σας.

Αν δεν έχετε τον απαραίτητο χρόνο, επικοινωνήστε μαζί μας και για να δείτε στην πράξη πως με την τέχνη του copywriting μετατρέπουμε τους αναγνώστες σε πελάτες σας!

Frequently asked Questions

Copywriting τί είναι με απλά λόγια;

Είναι η συγγραφή κειμένων με σκοπό την πώληση.

Πόσο σημαντικό είναι να κατέχω την τέχνη των copywriters;

Το copywriting είναι μία δεξιότητα που μπορεί να αποφέρει πολλαπλάσια αποτελέσματα σε οποιαδήποτε αλληλεπίδραση σας με τους πελάτες σας.

Πως θα βρω έναν καλό copywriter;

Θα το καταλάβεις από την διάθεσή του να κατανοήσει την ταυτότητά σου και να ερευνήσει την συμπεριφορά των πελατών σου.

Πως θα αυξήσω τα αποτελέσματα των ενεργειών προώθησης;

Χρειάζεται να κατανοήσεις σε βάθος τους πελάτες σου, τις ανάγκες τους, τις επιθυμίες τους. Στη συνέχεια θα τους προσφέρεις τη λύση στα προβλήματά τους με τρόπο που να τους καθοδηγείς στην επίτευξη των σκοπών τους.

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Skip to content