fbpx

Email marketing και πως θα σας πάει στη κορυφή

To email marketing αποτελεί την πλέον διαχρονική μέθοδο του διαδικτυακού marketing και εδώ θα μάθετε ότι χρειάζεστε για την σωστή της χρήση και προώθηση.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
email marketing

To email marketing αποτελεί την πλέον διαχρονική μέθοδο του διαδικτυακού marketing καθώς ανήκει στην μεγαλύτερη οικογένεια αυτής της επιστήμης.

Αφορά την χρήση του email ως μέσο προώθησης και ενημέρωσης του αγοραστικού κοινού για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει το κάθε διαφημιζόμενο brand.

Είναι απόλυτα λογικό το πως ανήκει στα must του marketing αφού εξακολουθεί να αποτελεί μία σχετικά φθηνή και αξιόπιστη λύση στον χώρο του marketing,  τα αποτελέσματά του είναι μετρήσιμα και το βασικότερο όλων οτι το email αποτελεί τη διαδικτυακή μας “ταυτότητα” , εύκολο συμπέρασμα αν αναλογιστεί κανείς οτι δε μπορείς να συνδεθείς σε καμία πλατφόρμα χωρίς αυτό.

Τα τρία είδη του email marketing

Τι θα κερδίσετε με το email marketing

Τι να προσέξεις

7 σημεία προσοχής για επιτυχημένο email marketing

Τα τρία είδη του email marketing

1.Τα Newsletters, που αποτελούν ενημερωτικά email, τα οποία αποστέλλονται σε συνδρομητές οι οποίοι έχουν ζητήσει να τα λαμβάνουν και συνήθως έχουν ως στόχο το brand awareness.

2.Τα email συναλλαγών ή transactional emails, τα οποία αποστέλλονται ύστερα από συγκεκριμένες ενέργειες πελατών, για παράδειγμα προκειμένου να επιβεβαιωθεί μία συναλλαγή. Ωστόσο, δεδομένου ότι έχουν αρκετά υψηλό Open Rate (Το ποσοστό των παραληπτών που άνοιξε το email σας), συχνά οι marketers τα εκμεταλλεύονται προκειμένου να προωθήσουν τις πωλήσεις.

3.Τα άμεσα emails ή direct emails, τα οποία χρησιμοποιούνται προκειμένου να ενημερώσουν τους πελάτες ή ενδεχόμενους πελάτες για νέα προϊόντα και ειδικές προσφορές.

Message

Το email marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια απλή ενημέρωση του κοινού για νέες ιδέες όπως τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας, για την αποστολή πρόσκλησης σε κάποια εκδήλωση ή ακόμα και για σύσφιξη σχέσεων με παλιούς αλλά και δυνητικούς πελάτες όπως για παράδειγμα η αποστολή ευχαριστήριων καρτών τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα.

Τι θα κερδίσετε με το email marketing

Τίποτα δεν ελκύει περισσότερο τον άνθρωπο από το κέρδος με ελάχιστο κόστος. Και σε αυτό έρχεται να βάλει τη σφραγίδα του το email marketing. Μηδενικά έξοδα αποστολής και προώθησης της καμπάνιας σας όπως και ελάχιστο κόστος για τη γραφή του email σας.

Στις μέρες μας αν κάτι θεωρείται απαραίτητο αυτό είναι η ευκολία χρησης. Κανένα άλλο μέσο marketing δεν αποφέρει τόση ευκολία στη διακίνηση και προώθηση της καμπάνιας σας. Υπάρχουν ακόμα και εφαρμογές που σας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσετε από μόνοι σας μέσω έτοιμων templates το δικό σας newsletter όπως εσείς το κρίνετε ιδανικό.

Έτσι δε ξοδεύευτε χρήματα σε ειδικούς και φυσικά δοκιμάζετε όσες εναλλακτικές θέλετε. Ωστόσο η συμβουλή ενός επαγγελματία πάντα θα σας είναι χρήσιμη!

Η δυνατότητα πορσωποποιημένων μηνυμάτων βάζοντας έναν άμεσο χαιρετισμό στα email σας προς τον παραλήπτη δημιουργεί ένα πιο οικείο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα θέλαμε να περιηγηθεί.

Το σημαντικότερο για την πορεία μιας εταιρίας είναι η καθαρή και αναλυτική εικόνα των στατιστικών της. Εξελιγμένα προγράμματα όπως το EmailSYSTEM σας δίνουν πρόσβαση σε αναλυτικές μετρήσεις για το ποιος άνοιξε τα email, ποιος το διάβασε, τι ώρα και τι μέρα με στόχο να κρίνετε την καλύτερη δυνατή απόδοση της καμπάνιας σας.

Τα αποτελέσματα που αποφέρουν οι διαφημιστικές σας ενέργειες θα κρίνουν και τη πορεία της εταιρίας σας.

Statistics

Το πλεονέκτημα του στοχευμένου marketing έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το email marketing καθώς είναι εξαιρετικά εύκολη η δημιουργία ομάδων όπως συγκεκρμένα επαγγέλματα ή ηλικίες ώστε τα μηνύματα που δέχονται να θεωρούνται έως και προσωποποιημένα. Ένα απο τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα, που χτίζει σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εσάς και τον πελάτη.

Οι περισσότερες εταιρείες πλέον ακολουθούν τη λεγόμενη τακτική της «εταιρικής ευθύνης». Με αυτή την έννοια χαρακτηρίζεται η παγκόσμια καμπάνια για την προστασία του περιβάλλοντος καθώς και την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων της γης.

Έτσι λοιπόν πρωτοπόρα ενέργεια είναι αυτή του email marketing καθώς δεν απαιτεί χαρτική ύλη για την γραφή του και τη διανομή του φυσικά.

Τι να προσέξεις

Το email marketing μπορεί να χαρακτηρίζεται από αρκετά και «δυνατά» πλεονεκτήματα αλλά όλα τα νομίσματα έχουν δύο όψεις!

Όπως όλοι γνωρίζουμε, αν ένα μήνυμα καταλήξει στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα, έχει ελάχιστες πιθανότητες να διαβαστεί από τους παραλήπτες: Είναι σαν να μην έχει σταλεί το email αυτό.

Επίσης, πολλοί από τους πάροχους ηλεκτρονικής αλληλογραφίας όπως Gmail, Yahoo και Hotmail, δίνουν την δυνατότητα στον ίδιο τον χρήστη πατώντας το κουμπί spam, να δημιουργήσει ένα ιστορικό μηνυμάτων για τα μηνύματα του συγκεκριμένου αποστολέα.

Από αυτό και μόνο συμπεραίνουμε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρξη μελέτη πριν την αποστολή των email καθώς σε περίπτωση μεγάλου όγκου παραπόνων θέτουμε σε κίνδυνο ακόμη και το domain μας.

Think Outside the Box

 Το να χαρακτηριστείτε ως spammer είναι και το πιο σύνηθες μειονέκτημα. Όλοι μας λαμβάνουμε emails, για τα οποία δεν δώσαμε ποτέ την συγκατάθεση μας στους αποστολείς τους να μας στείλουν ενημερωτικά email ή ακόμα και να δώσαμε το «οκ» σε κάτι ψιλά γράμματα που ποτέ κανείς δε κάθισε να διαβάσει.

Είναι απαραίτητο να δίνεται η δυνατότητα άμεσης διαγραφής του παραλήπτη από τις λίστες σας ώστε να μη νιώθει παγιδευμένος. Γενικότερα στη δημιουργία ιστοσελίδων και την προώθηση τους αυτό που πρέπει να έχουμε ως προτεραιότητα είναι η όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη εμπειρία του χρήση στο περιβάλλον μας.

Η συμβατότητα του newsletter είναι ένα ακόμα σημείο που ζητάει ιδιαίτερη προσοχή. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι η κοινή εμφάνιση του newsletter που θα φτιάξετε σε όλους τους email clients.

Μπορεί το ίδιο το email να εμφανίζεται διαφορετικά στους διάφορους παρόχους ηλεκτρονικης αλληλογραφίας αλλά και συσκευές, κάτι που φυσικά δεν είναι ανέφικτο να λειτουργήσει σωστά!

7 σημεία προσοχής για επιτυχημένο email marketing

1.Δημιουργήστε το πλάνο της καμπάνιας σας

Η σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική γύρω από κάθε διαδικασία που αφορά την email marketing καμπάνια σας μπορεί να έχει μόνο θετικά αποτελέσματα .

Η οργάνωση και οι προγραμματισμένες ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθήσετε μέσω ενός πλάνου θα σας λύσουν τα χέρια και θα δώσει χώρο και χρόνο στη δημιουργικότητα σας ωστε κάθε φορά να την προσαρμόζετε στα τρέχοντα trends.

Strategic email marketing

2.Προσαρμόστε τα email σας για κάθε πλατφόρμα

Με βάσει έρευνες των τελευταίων χρόνων είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας πούμε πως το 75% των καταναλωτών με ηλικίες από 18-44 ετών χρησιμοποιεί το smartphone του για να διαβάσει τα email του.

Αυτό και μόνο αρκεί για να εστιάσετε στο πως θα τραβήξετε τη προσοχή του κοινού σας μέσω του newsletter σας και φυσικά τη συμβατότητα του στις διαφορετικές πλατφόρμες όπως (Outlook, Yahoo, Gmail κτλ.). Φυσικά υπάρχουν διάφορα εργαλεία για να το επιτύχετε αυτό όπως το Litmus.

3.Δώστε προσοχή στην πρώτη εντύπωση… ή αλλιώς “τίτλος”

Όλα θα κριθούν τη στιγμή που ο πελάτης σας λάβει το email σας. Θα το διαβάσει; Με ένα περιεκτικό αλλά έξυπνο και δελεαστικό τίτλο τα open rates σας αυξάνονται δραματικά!

4.Προσεγγίστε τον πελάτη σας

Δεν γυρνάνε όλα γύρω από τα clicks και τα open rates. Αυτό που έχει σημασία είναι ο πελάτης να νιώθει εμπιστοσύνη στο περιβάλλον που του παρέχετε και να μη νιώθει την ανάγκη να «ξεφύγει» από αυτό. Και αυτός πρέπει να είναι ο απώτερος σκοπός του email marketing.

Όπως είπαμε και νωρίτερα η δημιουργία μια ολοκληρωμένης στρατηγικής και το πλάνο για τα βήματα που θα ακολουθήσετε τώεα μπαίνει σε απόλυτη εφαρμογή. Τα email που στέλνετε πρέπει να έχουν συνάφεια μεταξύ τους ώστε ο καταναλωτής να ακολουθήσει το μονοπάτι στο ποίο θέλετε να τον βάλετε.

Η αποστολή μεμονομένων email ίσως φαίνεται εύκολη αλλά αποξενώνει τον πελάτη και χαλάει τη σχέση εμπιστοσύνης σας.

5.Αναπτύξτε ολοκληρωμένα email

Το αν ο καταναλωτής σας θα διαβάσει το email σας εξαρτάται από το πόσο τον ενδιαφέρει το θεμά του και ο τίτλος του φυσικά. Είναι η φυσική ροή ανάπτυξης ενός κειμένου να ξέρεις περί τίνος πρόκειται. Συνεπώς το βασικότερο στο οποίο και θα πρέπει να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο είναι το θέμα σας και στη πορεία το κυρίως κείμενο.

Writing

Ωστόσο το οτι θα βάλετε τον τίτλο σας εξαρχής δε σημαίνει πως δε μπορεί να δεχτεί αλλαγές. Ο τιτλος υπάρχει για να σας κρατάει σε μια συγκεκριμένη γραμμή και να μη ξεφεύγετε από τον σκοπό σας.

Εννοείται όμως πως στη πορεία όσο το email σας θα παίρνει την ολοκληρωμένη μορφή του μπορείτε να βελτιώσετε και τον τίτλο σας αν θεωρείτε πως δε σας  καλύπτει πλήρως.

6.Δοκιμάστε Α/Β τεστ για τον έλεγχο της απόδοσης των email σας

Είναι πολύ σημαντικό οι υπεύθυνοι για τη γραφή των κειμένων σας να διαθέτουν αστείρευτη δημιουργικότητα ώστε να βάζουν τα email σας στη πρώτη θέση της κατάταξης των open rates. Όσο πιο πετυχημένος τίτλος τόσο πιο πετυχημένο email.

Τα τεστ αυτά είναι πολυ εύκολο να γίνουν και ο τίτλος του μηνύματος σας μπορεί να χρησιμποιηθεί ως «φίλτρο» για ολόκληρο το email σας.

7.Ξεφύγετε από τη ρουτίνα των κλικ και της ανάγνωσης των Emails σας

Το email marketing μπορεί να σας αποφέρει πολλές περισσότερες πληροφορίες πέρα από τα clicks και τα open rates. Ουσιαστικά τι είναι αυτό που ενδιαφέρει τη κάθε εταιρία; Τα έσοδα της και η αγοραστική της δύναμη.

Simple tools

Δεν είναι από τις πιο εύκολες τακτικές αλλά είναι εξαιρετικά χρήσιμο για την πορεία σας στον ανταγωνιστικό χώρο του marketing. Εργαλεία όπως το Hubspot σας δίνει τη δυνατότητα να ενώσετε όλα τα σημαντικά σημεία που σας αφορούν, όπως για παράδειγμα τα έσοδα σας ή το πως η email καμπάνια σας δημιουργεί πραγματικά πελάτες.

Έτσι θα έχετε ολοκληρωμένη εικόνα για το πως το email marketing πλάνο σας επηρεάζει τις πωλήσεις σας!

Επίλογος

Το email marketing είναι ακόμα ο πιο αποδοτικός τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας. Το μόνο που χρειάζεστε είναι τα email των πελατών σας και λίγη προσπάθεια ώστε να τους προσεγγίσετε αποτελεσματικά.

Με αυτόν τον οδηγό έχετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε το φθηνότερο εργαλείο προώθησης που έχετε διαθέσιμο. Αν σας φαίνεται και πάλι αποτρεπτικό μπορείτε να συνεργαστείτε μαζί μας για να έχετε εγγυημένα αποτελέσματα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιτυχία της ιστοσελίδα σας, επικοινωνήστε μαζί μας με το που τελειώσετε αυτό το άρθρο!

Καλή επιτυχία!

Τι είναι το email marketing;

To email marketing αποτελεί την πλέον διαχρονική μέθοδο του διαδικτυακού marketing καθώς ανήκει στην μεγαλύτερη οικογένεια αυτής της επιστήμης. Αφορά την χρήση του email ως μέσο προώθησης και ενημέρωσης του αγοραστικού κοινού για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει το κάθε διαφημιζόμενο brand.

Πως να αυξήσω το open rate;

Η ανάλυση γύρω από την αύξηση του open rate των email της καμπάνιας σας απαιτεί μια σειρά σημείων που πρέπει να προσέξετε.

Ποιο είναι το κόστος του email marketing;

Το email marketing, πέρα από την ανεπίσημη προώθηση του brand σας μέσω των social media είναι η πλέον κορυφαία επιλογή marketing στην αγορά.
Το κόστος του μπορεί να είναι ακόμα και μηδενικό κάτι που εξαρτάται από το αν θα αναλάβετε από μόνοι σας την ανάπτυξη των email καθώς και τα τεστ αποδοτικότητας του όσο φυσικά και τη συνεχή ενημέρωση τους.
Σίγουρα το κόστος για τις υπηρεσίες ενός επαγγελματία πάνω στο copywriting και τις περεταίρω γνώσεις του αξίζει τον κόπο.

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Skip to content