fbpx

Προσφέρει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα (eshop) εξαιρετική εμπειρία;

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θέλεις να προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία αγοράς στους πελάτες σου. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψεις τις αρχές σχεδίασης eshop με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
κατανόηση των πελατών του ηλεκτρονικού καταστήματος

Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτεί βαθιά γνώση των συνηθειών, της συμπεριφοράς και της ψυχολογίας των καταναλωτών σας.

Ένας εύκολος τρόπος να αντιληφθείτε την πολυπλοκότητα ενός eshop είναι να σκεφτείτε την αλληλεπίδραση μεταξύ των πωλητών και των πελατών ενός φυσικού καταστήματος. Κάθε πωλητής προσφέρει εξατομικευμένες πληροφορίες στους πελάτες του, σύμφωνα με τα ερωτήματα και τις ανάγκες τους.

Σε αντίθετη περίπτωση, όπου δεν ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ανάγκες των πελατών, η πώληση δύσκολα ολοκληρώνεται.

Για αυτό λοιπόν είναι σημαντικό να σταθείτε στην συμπεριφορά των καταναλωτών σας, η οποία συνήθως αναλύεται στα παρακάτω:

  1. Η πελάτισσά σας αναζητά πληροφορίες για κάτι που την ενδιαφέρει,
  2. Ανάλογα με την άνεση χρόνου που διαθέτει, θα συνεχίσει ή θα σταματήσει την αναζήτηση,
  3. Σε περίπτωση που σταματήσει, αμέσως μόλις δοθεί η ευκαιρία, θα συνεχίσει την αναζήτησή της στο σημείο που την άφησε προηγουμένως,
  4. Η ικανοποίησή της έρχεται μόνο μετά την επίτευξη του σκοπού της, την ολοκλήρωση δηλαδή της αναζήτησής της, η οποία μπορεί να είναι μία αγορά από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, μία κράτηση, ένα αίτημα, η μελέτη σχετικού περιεχομένου, ή ακόμα και η επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα.

Προσοχή: Με το νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ μπορείτε να αποκτήσετε ηλεκτρονικό κατάστημα eshop εντελώς δωρεάν με επιδότηση 100%.

Τώρα που γνωρίζετε την τυπική συμπεριφορά των ενδιαφερόμενων πελατών σας, εσείς πως αλληλεπιδράτε μαζί τους σε καθένα από τα παραπάνω στάδια;

κατανόηση του ταξιδιού των πελατών

Καταρχάς, θέλετε να είστε παρόντες στο σωστό σημείο, να μιλάτε την γλώσσα που κατανοούν και να τους προσφέρετε τις γνώσεις με σκοπό να τους βοηθήσετε να έρθουν πιο κοντά στην τελική τους απόφαση.

Με άλλα λόγια είστε δίπλα τους για να απομακρύνετε τους φόβους τους, να αυξήσετε την αισιοδοξία τους και να τους βοηθήσετε να κάνουν την καλύτερη αγορά για αυτούς, ακόμα και αν δεν σας συμφέρει!

Πάμε λοιπόν να δούμε τις αρχές σχεδίασης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αναλυτικά:

7 αρχές σχεδίασης για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα

1. Οι πελάτες σου ταξιδεύουν αρκετά μέχρι να φτάσουν τον στόχο τους

Σε αρκετές έρευνες διαπιστώνεται ότι κάθε χρόνο οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερες διαφορετικές πηγές πληροφόρησης πριν καταλήξουν στην τελική απόφασή τους.

Επομένως, οι πελάτες σας διανύουν ένα ταξίδι απόφασης, μέσα από το οποίο συλλέγουν την επιθυμητή πληροφορία. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα χρειάζεται να προσφέρει σταθμούς στους οποίους οι ταξιδιώτες σας μπορούν να σταματήσουν και να επιμορφωθούν.

Σκεφτείτε ότι ταξίδι που περιγράφουμε παραπάνω πολλές φορές συνεισφέρει περισσότερο στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σας, σε σχέση με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε.  

Επομένως, θέλετε να αλληλοεπιδράσετε όσο το δυνατόν περισσότερο με τους πελάτες σας και να τους προσφέρετε την εξατομικευμένη πληροφορία που έχουν ανάγκη.

2. Ο πελάτης έχει έλεγχο σε κάθε βήμα μέχρι την ολοκλήρωση του σκοπού του

Κάθε ταξίδι είναι διαφορετικό για κάθε καταναλωτή. Σε κάθε βήμα, εμφανίζεται νέο περιεχόμενο το οποίο τους φέρνει πιο κοντά σε αυτό που επιθυμούν.

Για να μπορέσετε να σχεδιάσετε μία ολοκληρωμένη εμπειρία αγοράς, θα πρέπει να παρέχετε τις κατάλληλες επιλογές στους πελάτες σας. Για αυτό και η σχεδίαση ενός eshop θα πρέπει να βασίζεται στην ερώτηση:

Ποια ενέργεια θέλω να κάνει ο επισκέπτης μου σε αυτή την σελίδα;

προσχέδιο eshop

Αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε όμως είναι ότι οι καταναλωτές πλέον έχουν τη δύναμη στα χέρια τους και θέλουν να έχουν τον έλεγχο του ταξιδιού τους. Αν αισθανθούν ότι τον χάνουν, απλά θα φύγουν από το eshop και θα απευθυνθούν σε κάποιον άλλο.

Για αυτό και εξετάζουμε τα εξής:

  1. Δίνουμε στον επισκέπτη του eshop μας πληροφορία που δεν αναζήτησε;
  2. Όταν επιλέγει να ακολουθήσει ένα σύνδεσμο ή να ενεργήσει κατά πως του προτείνουμε, βρήκε αυτό που αναζητούσε;
  3. Αναγκάζουμε τους επισκέπτες να κάνουν βήματα που δεν επιθυμούν;
  4. Όταν επιλέγει μία λειτουργία αλλάζει το περιεχόμενο χωρίς να το επιθυμεί;

3. Σωστή σχεδίαση της εμπειρίας των χρηστών

Η σχεδίαση της εμπειρίας του χρήστη ενός eshop χωρίζεται σε δύο βασικές κατηγορίες, το κόστος της αλληλεπίδρασης και τη δημιουργία αξίας.

Με τον όρο κόστος αλληλεπίδρασης εννοούμε την φυσική και νοητική προσπάθεια που απαιτείται από τους καταναλωτές να προχωρήσουν το ταξίδι τους.

Η φυσική προσπάθεια αφορά ενέργειες όπως «κλικάρισμα», «σκρολάρισμα», δαχτυλογράφηση, και αναμονή για την φόρτωση μια σελίδας.

Η πνευματική προσπάθεια αφορά την σύγχυση που προκαλείται όταν δεν πετυχαίνουν το σκοπό τους, την αποφυγή περιεχομένου που δεν τους ενδιαφέρει ή η αποστήθιση πληροφορίας.   

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που σχεδιάζετε λοιπόν, θα πρέπει να προκαλούν όσο το δυνατόν λιγότερη φυσική και πνευματική κόπωση στους επισκέπτες σας.

Όσον αφορά την δημιουργία αξίας, εννοούμε τη δημιουργία και προβολή περιεχομένου με σκοπό να βοηθήσετε τους επισκέπτες του eshop να φτάσουν πιο κοντά στην λήψη απόφασης.

Για να το πετύχουμε χρειάζεται να κατανοούμε σε βάθος τις ανησυχίες των πελατών μας, πως θα τις μετατρέψουμε σε πληροφορία, τα σημεία που πρέπει να εμφανίσουμε κάθε πληροφορία.

Πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό το σημείο έχει η σωστή επιλογή κατάλληλου συνεργάτη, που θα αναλάβει τη σχεδίαση του eshop σας.

Μερικές ιδέες για το πως δημιουργούμε αξία είναι η χρήση παρουσιάσεων και επεξηγηματικών βίντεο, οδηγών αγοράς και χρήσης, καθώς και ειδικό περιεχόμενο που κατευθύνει τον πελάτη.

σχεδίαση user experience για ηλεκτρονικό κατάστημα

Επομένως, για να δώσετε στο ηλεκτρονικό κατάστημα την αξία που επιθυμείτε, εστιάζετε την προσοχή σας στη μείωση του κόστους αλληλεπίδρασης, και στην κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών σας, ώστε να λυθούν τα προβλήματα και να απολαύσουν το ταξίδι τους.

Από αυτή την ανάγκη προκύπτει ότι η κατανόηση των πελατών σας δεν είναι απαραίτητη μόνο για εσάς. Ο σχεδιαστής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος χρειάζεται να έχει εξίσου καλή κατανόηση των αναγκών του πελάτη σας, για αυτό και θα πρέπει να υπάρχει καλή επικοινωνία μεταξύ σας.

4. Είναι γρήγορο και λειτουργεί άψογα σε όλες τις οθόνες

Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες αρχές κατασκευής μιας ιστοσελίδας. Οι καταναλωτές έχουν περιορισμένο χρόνο προσπερνάνε γρήγορα όσους δεν το σέβονται.

Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα οι επισκέπτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα καταλάβουν αν η αλληλεπίδραση με αυτό θα είναι χάσιμο χρόνου, για αυτό και κάθε σελίδα θα πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.

Όσον αφορά την λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας, πρέπει να είναι σχεδιασμένη για όλες τις οθόνες και μεγέθη. Σκεφτείτε μόνο το ότι οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται πλέον από κινητά ή tablet, επομένως είναι απαραίτητο να το κατάστημά σας να είναι ωραίο και σε αυτές.

Ειδικά στην περίπτωση ηλεκτρονικών καταστημάτων που θέλουμε να αναδείξουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε με διαφορετικό τρόπο την κάθε οθόνη ώστε να αναδεικνύεται η αξία τους.

Έχετε υπόψη ότι οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν ιστοσελίδες που είναι βελτιστοποιημένες για κινητές συσκευές, για αυτό τιμωρούν όσους δεν επενδύουν στην προσαρμοστικότητα του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.

Επομένως, όταν κατασκευάζετε ένα e-shop προσπαθήστε να έχετε προσχέδια για οθόνη σταθερού υπολογιστή, τάμπλετ και κινητού. Εστιάστε την προσοχή σας στους μελλοντικούς σας χρήστες και αξιοποιείστε τις ιδιαιτερότητες και τις ευκαιρίες κάθε μέσου.

5. Εξάγεις πληροφορία και την χρησιμοποιείς για λήψη αποφάσεων

Το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να σου προσφέρει χρήσιμη πληροφορία, η οποία απαντά σε μία σειρά ερωτήματα όπως:

  1. Τα σημεία που μετατρέπουν τους επισκέπτες σας σε πελάτες
  2. Τα σημεία που φέρνουν πίσω τους επισκέπτες σας
  3. Τα προβλήματα που προσπαθούν να λύσουν οι πελάτες σας
  4. Τους λόγους για τους οποίους οι επισκέπτες σας απομακρύνονται από το eshop χωρίς να γίνουν πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
ανάλυση δεδομένων eshop και συμπεριφοράς πελατών

Μπορείτε να αποκτήσετε αυτή την πληροφορία με αρκετούς τρόπους:

  1. Μέσω των εργαλείων Google Analytics ή Facebook Pixel
  2. Μέσω της επικοινωνίας σας με τους επισκέπτες και τους πελάτες του ηλεκτρονικού καταστήματος (email, τηλέφωνο κτλ)
  3. Μέσω των σχετικών με τη δραστηριότητά σας αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Έχοντας κατανοήσει τις ανησυχίες των πελατών σας και τον τρόπο που αγοράζουν από εσάς, μπορείτε να την αναλύσετε και να λάβετε αποφάσεις που δημιουργούν περαιτέρω αξία για τους επισκέπτες τους ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Μπορείτε να απαντήσετε στα προβλήματά τους και να τους φέρετε πιο κοντά στην λήψη την απόφασής τους, που είναι και το ζητούμενο!

6. Καταλαβαίνετε την έννοια των micro-moments των πελατών σας

Η έννοια «micro-moments» αναβιβάζει την κατανόηση των πελατών μας, φέρνοντας τα δημογραφικά χαρακτηριστικά σε δεύτερη μοίρα. Σκεφτείτε την ακόλουθη περίπτωση:

Η Μαρία είναι παντρεμένη, 40 ετών, έχει δύο παιδιά, εργάζεται με μερική απασχόληση και κατοικεί στα προάστια της πόλης. Ο άντρας της, Νίκος, εργάζεται στο κέντρο της πόλης ως διαχειριστής μιας εταιρείας και έχει καλό εισόδημα. Έχουν αποκτήσει ένα μέτριο σπίτι με δάνειο, ενώ τα παιδιά τους είναι 2 και 4 ετών, γεγονός που δεν αφήνει χρόνο στη Μαρία να κάνει αγορές για τον εαυτό της.

micro moments μαμά με τα παιδιά της

Όπως είναι κατανοητό, η παραπάνω ανάλυση δίνει πολύ περισσότερα στοιχεία στον σχεδιαστή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, από ότι έχουμε συνηθίσει.

Αν και ίσως λίγο τραβηγμένο, τώρα ξέρουμε που πρέπει να είμαστε για να επικοινωνήσουμε με την Μαρία, πως να επικοινωνήσουμε μαζί της, τη γλώσσα που θα μιλήσουμε, την πληροφορία που θα έχει ανάγκη και την ευκολία που αναζητεί.

Αν προσφέρουμε τα προηγούμενα, τότε έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε μία ακόμα πελάτισσα του ηλεκτρονικού καταστήματός μας. Αντίθετα, αν μέναμε στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, είναι πολύ πιθανό να χάναμε ενδιαφερόμενους πελάτες που έχουν την ίδια ανάγκη.

Επομένως, σχεδιάζουμε την αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες μας με τρόπο που να στοχεύει στην ικανοποίηση των στόχων τους και όχι στα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους.

7. Έχει εικόνες, κείμενα και αξιολογήσεις που μιλάνε στην καρδιά των πελατών σας

Στο φυσικό κατάστημα η επαφή με το προϊόν είναι ο καλύτερος τρόπος να απαντήσει στα ερωτήματα των επισκεπτών σας. Στο περιβάλλον ενός eshop όμως, που η φυσική επαφή δεν είναι δυνατή, η παρουσίαση του αποκτά μεγαλύτερη αξία.

Επομένως, χρειάζεστε φωτογραφίες, επεξηγηματικά βίντεο και κείμενα, που να προσδίδουν κύρος και προσοχή στα προϊόντα σας.

Καλό είναι λοιπόν, να χρησιμοποιείτε υλικό προώθησης που να έχει φτιαχτεί ειδικά για τα προϊόντα σας ή της υπηρεσίες σας. Ιδανικά να έχει παραχθεί από εσάς, ώστε να εκφράζει τον χαρακτήρα σας.

Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να τα παράγετε μόνοι, αντί της προμήθειας έτοιμου υλικού, είναι προτιμότερο να αποκτήσετε κάποιον συνεργάτη που να σας τα προσφέρει.

Τέλος, τα σχόλια και οι αξιολογήσεις των πελατών σας δίνουν μια αίσθηση ζωντάνιας, πληροφορούν και δημιουργούν εμπιστοσύνη στους υποψήφιους πελάτες. Παράλληλα, σας προσφέρουν ένα καλό εργαλείο λήψης απόφασης, καθότι βλέπετε τις επιθυμίες και τα προβλήματα των πελατών σας.

Το eshop σου μπορεί να μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες

Ξεκινάμε από τη βαθιά κατανόηση της συμπεριφοράς και των αναγκών των πελατών μας. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχουμε είναι να σκεφτόμαστε micro-moments.

Σχεδιάζουμε eshop που είναι γρήγορα, βελτιστοποιημένα για κινητές συσκευές και αλληλοεπιδρούν ωραία με τους επισκέπτες σας.

Προσφέρετε πληροφορία στους επισκέπτες σας που τους φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου τους, και κάνετε τα προϊόντα σας να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό με ωραίες εικόνες, βίντεο παρουσίασης και κείμενα.

Με αυτό τον τρόπο αυξάνετε την πιθανότητα οι απλοί επισκέπτες να μετατραπούν σε πελάτες σας και ως αποτέλεσμα να δείτε τα έσοδά σας να αυξάνουν.

Ενδεχομένως, ακούγεται ιδιαίτερα πολύπλοκο. Παρόλα αυτά τα δεδομένα υπάρχουν, τα κύρια στοιχεία σας τα παρέχουμε, επομένως είναι στο χέρι σας να αποκτήσετε ένα eshop που να σας φέρνει περισσότερα έσοδα.

Αν πάλι δεν έχετε την τεχνική γνώση για να το κατασκευάσετε μόνοι σας και απευθυνθείτε σε εταιρείες σχεδίασης ηλεκτρονικών καταστημάτων, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του συνεργάτη σας ώστε να δώσει την προσοχή που χρειάζεται.

Η ArtisWeb αναλαμβάνει την σχεδίαση και κατασκευή eshop που πετυχαίνουν ακριβώς αυτό το στόχο, την αύξηση των πωλήσεων σας. Τώρα που έχεις μια καλή εικόνα για το τι θέλεις από εμάς, θα χαρούμε να φτιάξουμε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Καλή επιτυχία!

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Skip to content