fbpx

Διαφήμιση Facebook Ads: Οδηγός επιτυχίας σε 7 βήματα

Θα έχετε ακούσει πολλούς να λένε ότι η διαφήμιση στο Facebook «έχει πεθάνει», ότι πλέον χρησιμοποιείτε από τους μεγαλύτερους σε ηλικία ή ότι δεν έχει αποτέλεσμα. Σε αυτό το άρθρο θα σας αποδείξουμε ότι κάνουν λάθος και θα μάθετε τον τρόπο να αξιοποιείτε το Facebook Ads με τον πιο αποδοτικό τρόπο.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
eye of the facebook ads

Αν έχεις συμμετάσχει λοιπόν σε μία τέτοια κουβέντα, αν ήσουν και εσύ εναντίον των διαφημίσεων στο Facebook, τότε θα σε ενδιαφέρει η γνώμη μας.

Είμαστε σίγουροι ότι όσοι κατηγορούν τη διαφήμιση με το Facebook Ads, θα είχαν εντελώς αντίθετη άποψη αν  μετά την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια, αφιέρωναν λίγο χρόνο ώστε να μελετήσουν πως θα το αξιοποιήσουν με επιτυχία.

Η αλήθεια όμως, είναι ότι ψάχνοντας στο διαδίκτυο, δυσκολευτήκαμε να βρούμε εύχρηστες πληροφορίες σχετικά με τη διαφήμιση Facebook ads.

Επομένως, καταλήξαμε ότι μάλλον δεν φταίει η νοοτροπία όσων κατηγορούν το Facebook, αλλά περισσότερο η έλλειψη ενός πλήρους οδηγού, που να αναλύει βήμα προς βήμα την διαφήμιση στο Facebook από ειδικούς που θέλουν να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

Όλοι εσείς που είχατε το ενδιαφέρον να μελετήσετε περισσότερο, θα δείτε ότι μέχρι το τέλος αυτού του άρθρου θα κατανοείτε σε βάθος την λειτουργία των Facebook ads, και δεν θα αισθάνεστε πλέον ότι πετάτε τα χρήματά σας στον ωκεανό!

Ας δούμε λοιπόν πως θα σας βοηθήσουμε!

Θα αναλύσουμε βήμα προς βήμα όλη τη διαδικασία, από την έρευνα μέχρι και την υποβολή της διαφήμισής σας. Θα μοιραστούμε όλα τα μυστικά που χρησιμοποιούν οι καλύτεροι διαφημιστές ανά τον κόσμο για να βελτιστοποιούν τα αποτελέσματα.

Μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα του άρθρου παρακάτω:

Γιατί θέλετε να διαφημιστείτε στο Facebook

Ποιες μορφές διαφήμισης Facebook υπάρχουν;

Ποια είναι τα επίπεδα διαφήμισης του Facebook

Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Το πρώτο βήμα είναι η αναγνωρισιμότητα

Το δεύτερο βήμα είναι η αξιολόγηση

Το τελευταίο βήμα είναι η μετατροπή του κοινού σε πελάτες

Πως να επιλέξω προϋπολογισμό της διαφήμισης

Πως θα κάνουμε μία διαφήμιση Facebook βήμα προς βήμα

Τί κάνω αφού δημιουργήσω τη διαφήμιση;

Τί είναι το προσαρμοσμένο και παρόμοιο κοινό;

Επίλογος: Είστε έτοιμοι για διαφήμιση;

social media ads

Γιατί θέλετε να διαφημιστείτε στο Facebook

Σας αρέσει ή όχι, είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα αλληλεπίδρασης ανθρώπων στον πλανήτη και σίγουρα στην Ελλάδα. Παρά το μέγεθός της, ο αριθμός των ενεργών χρηστών αυξάνει χρόνο με τον χρόνο.

Αναλογιστείτε απλά ότι το 90% των διαφημιστών παγκοσμίων θεωρούν ότι είναι η πιο αποδοτική διαφήμιση επί πληρωμή. Και αυτό, γιατί αν αξιοποιηθεί σωστά μπορεί να αποφέρει τεράστια κέρδη.

Δεύτερον, ο τρόπος λειτουργίας του επιβραβεύει τις μικρότερες επιχειρήσεις, με την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιείται σωστά.

Τέλος, το κόστος της διαφήμισης με το Facebook Ads σε σχέση με αυτό της διαφήμισης Google Ads είναι αισθητά χαμηλότερο.

Πώς όμως λειτουργεί και γιατί είναι αποδοτικό;

To Facebook διαθέτει μία τεράστια βάση δεδομένων με τα στοιχεία των χρηστών του, τη συμπεριφορά τους και τα ενδιαφέροντά τους.

Ως αποτέλεσμα, αν το βοηθήσεις το Facebook γνωρίζει ποιοι είναι αυτοί που θέλεις να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου καλύτερα και από εσένα. Ακόμα και χωρίς βοήθεια, το Facebook θα βρει τον πελάτη στόχο σου, αλλά θα κοστίσει ακριβά!

Ως αποτέλεσμα μπορεί να κάνει εξαιρετικά στοχευμένες διαφημίσεις σε ανθρώπους που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν.

Ο λόγος που το Facebook παρέχει αυτή τη δυνατότητα είναι για να προσφέρει στους χρήστες του μια ευχάριστη εμπειρία περιήγησης και δεύτερον για να βγάλει περισσότερα χρήματα από εσάς.

Επομένως, θέλει να βρει όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες για εσάς, ώστε να μείνετε ικανοποιημένοι και αύριο να το επιλέξετε ξανά για διαφήμιση.

Ας δούμε λοιπόν πως λειτουργεί μέσα από μία προσωπική μου εμπειρία:

Πρόσφατα, αναζήτησα μια σελίδα στο Facebook, η οποία αφορά διαδικτυακά μαθήματα πιάνου. Το Facebook αναγνώρισε την επιλογή μου και ξεκίνησε να μου στέλνει ανάλογες προτάσεις που προφανώς ταιριάζουν με το ενδιαφέρον μου για τα μαθήματα πιάνου.

Οι προτάσεις που εμφανίζονται κατά την περιήγησή μου είναι τόσο ωραία ενσωματωμένες, που δεν μου προκαλούν δυσαρέσκεια. Αντίθετα, προσελκύουν ακόμα περισσότερο την προσοχή μου.

Δυστυχώς, για το Facebook Ads δεν ολοκλήρωσα κάποια αγορά γιατί με ενδιέφερε η προώθηση της σελίδας και όχι τα μαθήματα. Αν και θα μου άρεσε κάποια στιγμή να μάθω…

Μόλις αντιλήφθηκε ότι δεν συνέχισα να ασχολούμαι με το πιάνο, σταμάτησε να μου προτείνει παρόμοιες διαφημίσεις και ξεκίνησε κάτι διαφορετικό που ταίριαζε στα νέα ενδιαφέροντά μου.

Πως όμως καταλαβαίνω ότι πρόκειται για διαφήμιση;

Υπάρχουν τρία σημεία τα οποία σας βοηθούν να καταλάβετε ότι βλέπετε μία διαφήμιση:

1. Θα δείτε την λέξη «χορηγούμενη» ακριβώς κάτω από το όνομα της σελίδας που προωθεί διαφημίζετε.

2. Θα δείτε ένα κουμπί call-to-action στην κάτω δεξιά γωνία, το οποίο θα σας προτρέπει να κάνετε κάποια ενέργεια, όπως:

Μάθετε περισσότερα

Εγγραφείτε

Δείτε το μενού

Αγορά τώρα

Εγγραφή

Δείτε περισσότερα

Κάντε αίτηση τώρα

Επικοινωνήστε μαζί μας

Λήψη

Αποκτήστε την προσφορά

Όπως καταλαβαίνετε, οι διαφημίσεις είναι διακριτικές σε σημείο που πολλές φορές δεν καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για διαφήμιση.

Σπάνια θα πείτε ότι είδατε μια ενοχλητική διαφήμιση στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι τις περισσότερες φορές αφιερώνετε ανάλογη προσοχή με τις δημοσιεύσεις των φίλων σας.

Καμία σχέση λοιπόν με τις διαφημίσεις της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του Youtube ή των ιστοσελίδων.

Τo Facebook θέλει να εξασφαλίσει ότι οι χρήστες του θα συνεχίσουν να αισθάνονται όμορφα, χωρίς να τους αποσπούν την προσοχή από αυτά που τους απασχολούν και θέλουν να αφιερώσουν τον χρόνο τους.

Αυτό είναι το βασικότερο πλεονέκτημά του σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα προώθησης.

Με απλά λόγια λοιπόν, η διαφήμιση με το Facebook Ads σημαίνει ότι πληρώνετε για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας ή την δραστηριότητά σας στην αρχική σελίδα συγκεκριμένων ατόμων που στοχεύετε.

Ποιες μορφές διαφήμισης Facebook υπάρχουν;

Υπάρχουν πέντε διαφορετικές μορφές διαφήμισης, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην προώθησή σας:

Εικόνες ή Βίντεο

Εναλλαγή

Συλλογή

Καρουζέλ

Άμεση εμπειρία

Playable αρχείο προέλευσης

Επιλογή δομή διαφήμισης Facebook ads

Για να μην σας μπερδεύουμε, για αρχή θα χρησιμοποιείτε μόνο την επιλογή εικόνες ή βίντεο. Θα αφήσουμε τα υπόλοιπα για πιο μετά!

Όσον αφορά τα σημεία που μπορείτε να τις τοποθετήσετε, έχετε επίσης πολλές επιλογές όπως:

Αρχική σελίδα Facebook

Πλαϊνή μπάρα του Facebook

Audience network, είναι διαφημίσεις που τοποθετούνται μέσα σε κοινές ιστοσελίδες, σε εφαρμογές και σε παιχνίδια.

Και Instagram, όπου προσφέρει μια ανάλογα όμορφη εμπειρία περιηγήσεις όπως το Facebook.

Πως θα διαχειριστείτε τις διαφημίσεις Facebook Ads;

Υπάρχουν δύο εργαλεία που σας δίνουν τη δυνατότητα διαχείρισης, το Facebook Business Suite και η διαχείριση διαφημίσεων Facebook.

Για να μην ταλαιπωρήστε, θα αφήσουμε το Business Suite για το μέλλον, γιατί η διαχείριση διαφημίσεων του Facebook είναι μία πιο ομαλή διαδικασία.

Ποια είναι τα επίπεδα διαφήμισης του Facebook Ads

Tο Facebook Ads οργανώνει τις διαφημίσεις σε τρία διαφορετικά επίπεδα.

επιλογές εκστρατείας Facebook

Εκστρατεία Facebook Ads

Το πρώτο στάδιο είναι η διαφημιστική εκστρατεία και  είναι το πιο γενικό και ασαφές επίπεδο της διαφήμισής. Το μοναδικό που θα δηλώσετε σε αυτό το επίπεδο είναι ο στόχος σας.

Με απλά λόγια, γιατί κάνετε την διαφήμιση. Οι επιλογές που σας δίνονται χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες, την αναγνωρισιμότητα, την αξιολόγηση για αγορά και την μετατροπή.

Αν λοιπόν θέλετε να βρείτε νέους ενδιαφερόμενους πελάτες, τότε θα επιλέξετε μετατροπή!

Διαφημιστικά σύνολο

Το επόμενο επίπεδο είναι τα διαφημιστικά σύνολα, όπου θα δηλώσετε τον τύπο της διαφήμισης που επιθυμείτε να τρέξετε και το κοινό στόχο σας που θέλετε να προβληθούν οι διαφημίσεις.

επιλογή περιοχής κοινού στόχου

Το Facebook Ads προσφέρει δυνατότητα στόχευσης ατόμων που βρίσκονται σε συγκεκριμένη περιοχή, με ιδιαίτερα μεγάλη ακρίβεια.

επιλογή ηλικίας κοινού στόχου

Πέρα από την τοποθεσία, θα επιλέξετε το φύλο και την ηλικία που στοχεύσετε.

λεπτομερής στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα

Θα επιλέξετε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοινού σας, έτσι ώστε να ταιριάζουν περισσότερο στον ιδανικό πελάτη σας.

Για παράδειγμα, εδώ θα δηλώσετε ότι ο στόχος σας είναι γυναίκες, ηλικίας 25 – 45, που ζουν στη Κρήτη, ενδιαφέρονται για γυναικείες τσάντες και καλλυντικά.

εκτιμώμενη απήχηση διαφημιστικών συνόλων

Για κάθε κοινό που καθορίζετε, το Facebook Ads σας δείχνει την εκτιμώμενη απήχηση που μπορεί να έχει το διαφημιστικό σας σύνολο.

Προσοχή: Δεν είναι ο αριθμός όσων θα δουν τη διαφήμιση, ούτε όσων θα μετατραπούν σε πελάτες.

Επισημαίνουμε ότι μία εκστρατεία μπορεί να έχει πολλά διαφημιστικά σύνολα.

Διαφημίσεις

Το τελευταίο επίπεδο είναι οι διαφημίσεις. Σε αυτό το στάδιο σχεδιάζουμε την διαφήμιση και αποφασίζουμε την εμφάνισή της, τους τίτλους και υπότιτλους, το κείμενο, τις εικόνες ή το βίντεο, την προτροπή που θα έχει το κουμπί Call-to-action στο κάτω δεξιά μέρος της διαφήμισης.

Εδώ μπορείτε σχεδιάσετε πολλές διαφορετικές διαφημίσεις, οι οποίες θα εντάσσονται στο ίδιο διαφημιστικό σύνολο.

Ο λόγος που σας δίνετε αυτή η δυνατότητα είναι να τεστάρετε την απόδοση της κάθε διαφήμισης. Περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό το θέμα θα βρείτε παρακάτω!

Τώρα που έχουμε ξεκαθαρίσει τα στάδια της διαφήμισης, τις βασικότερες πληροφορίες που προσθέτουμε σε αυτά, πάμε να δούμε τα σημεία που οι περισσότεροι κάνουν λάθος.

Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι το Facebook Ads δεν είναι Google Adwords!

Δεν γίνεται να σκεφτόμαστε με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε σε άλλες περιπτώσεις διαφήμισης, όταν τρέχουμε διαφήμιση στο Facebook.

Για να το καταλάβετε αυτό, αρκεί να σκεφτείτε το τί κάνετε όταν ψάχνετε στο Google. Στις περισσότερες των περιπτώσεων μάλλον ψάχνετε για μία συγκεκριμένη πληροφορία. Για αυτό το λόγο οι λέξεις κλειδιά έχουν τόσο μεγάλη σημασία.

Τί κάνετε όμως όταν είστε στο Facebook;

Θέλετε να περάσετε ευχάριστα το χρόνο σας, να μάθετε για τους φίλους σας, να μοιραστείτε κάτι που σας έκανε εντύπωση και να δείτε νέα που εντυπωσίασαν άλλους.

Έχοντας αυτό στο μυαλό μας, καταλαβαίνουμε ότι η διαφήμιση με το Facebook Ads θα πρέπει να προσφέρει μία αντίστοιχη εμπειρία στους χρήστες του, και συγκεκριμένα στους ενδιαφερόμενους πελάτες σας.

Επομένως, δεν θέλετε να τους αποσπάτε την προσοχή με κακόγουστες διαφημίσεις, ούτε θέλετε να προβάλετε απλά το προϊόν σας ζητώντας απλά να αγοράσουν.

Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που το 70% των μικρών επιχειρήσεων αποτυχαίνουν στη διαφήμιση στο Facebook!

Το Facebook Ads σας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξετε ένα Sales Funnel, ένα ταξίδι που θα διανύσει ο υποψήφιος πελάτης σας, από τη στιγμή που θα έρθει σε επαφή μαζί σας μέχρι και το σημείο που θα ολοκληρώσει μία ή περισσότερες αγορές.

Επομένως, θέλετε να αξιοποιήσετε όλους τους τύπους εκστρατειών που σας προσφέρει το Facebook Ads για τη διαφήμισή σας, που όπως είδαμε είναι η αναγνωρισιμότητα, η αξιολόγηση και τέλος η μετατροπή!

Το πρώτο βήμα είναι η αναγνωρισιμότητα

Πριν από οτιδήποτε άλλο θέλετε να τραβήξετε την προσοχή των πιθανών πελατών σας. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να προσφέρετε περιεχόμενο που τους ψυχαγωγεί, τους κάνει καλύτερους ή του βοηθάει να λύσουν κάποιο από τα προβλήματα που τους ταλαιπωρούν.

Απώτερος σκοπός αυτού του βήματος είναι να τους τραβήξετε στην ιστοσελίδα σας και ιδανικά να εγγραφούν στο newsletter σας.

Σε αυτό το σημείο, δημιουργείτε κάτι ιδιαίτερα δυνατό, το οποίο θα πρέπει να έχετε πάντοτε υπόψη σας. Το κοινό που επισκέφτηκε τη σελίδα σας πλέον αναγνωρίζεται από το Facebook ως ένας ενδιαφερόμενος πελάτης.

Επομένως, θα τον βρει εύκολα για να του στείλει τις υπόλοιπες διαφημίσεις τις οποίες υλοποιείτε και σκοπεύουν στην αξιολόγηση ή την πώληση!

 Το κοινό αυτό για το Facebook Ads είναι το Custom Audience και αποτελεί ουσιαστικά τον καλύτερο τρόπο να στοχεύσετε πελάτες, δεδομένου ότι είναι αυτοί που έχουν δείξει ενδιαφέρον για εσάς.

Το δεύτερο βήμα είναι η αξιολόγηση

Έχοντας βρει το κοινό στόχο σας, μπορείτε να τους στείλετε προσκλήσεις ή προσφορές που θα τους μετατρέψουν σε πελάτες.

Επομένως, σε αυτό το στάδιο θα φτιάξετε διαφημίσεις οι οποίες απευθύνονται σε όσους έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας στο προηγούμενο στάδιο, της αναγνωρισιμότητας.

Μπορείτε λοιπόν να τους προσφέρετε, ένα δωρεάν οδηγό για το πως θα επιλέξουν το κατάλληλο προϊόν ή συνεργάτη. Εννοείτε φυσικά πάνω στο αντικείμενό σας.

Σε αυτό το σημείο, θέλετε να αποκτήσετε τα email τους με το χαμηλότερο δυνατό κόστος!

Your audience targeting at this step should be easy, too. Simply send these ads to the custom audience of past website visits you just created!

Το τελευταίο βήμα είναι η μετατροπή του κοινού σε πελάτες

Έχοντας κάνει όλα τα προηγούμενα, θέλετε να τους στείλετε την προωθητική σας ενέργεια που αποσκοπεί στην πώληση.

Η πρότασή σας πρέπει να είναι ιδιαίτερα ελκυστική, για αυτό και θα πρέπει να κατανοείτε τις αρχές του copywriting.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν, η πρώτη εκστρατεία σας θα σας φέρει σε επαφή με το κοινό σας, η δεύτερη θα τους βοηθήσει να σας εκτιμήσουν και να σας εμπιστευτούν και η τρίτη θα τους κάνει πελάτες.

Πάμε λοιπόν να δούμε πως θα κάνετε την διαφήμισή σας, έχοντας όλα τα παραπάνω σαν βάση.

Πως να επιλέξω προϋπολογισμό της διαφήμισης

Όπως έχετε ήδη καταλάβει, πάντοτε θα πρέπει να τρέχετε ταυτόχρονα περισσότερες από μία διαφημίσεις.

Πόσο όμως θα είναι το χρηματικό ποσό που θα επενδύσετε σε κάθε μία από αυτές;

Για να απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα πρέπει να σκεφτείτε αρχικά το κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρετε, τον αριθμό των πωλήσεων που θέλετε να πετύχετε και το ποσοστό μετατροπής του κοινού που έδειξε ενδιαφέρον σε πελάτες.

Επομένως, ας υποθέσουμε ότι η αξία του προϊόντος σας είναι 1.000€ και θέλετε να πουλήσετε 10 προϊόντα, δηλαδή αποσκοπείτε να έχετε συνολικά έσοδα 10.000€.

Αν το ποσοστό μετατροπής είναι 2%, θα χρειαστείτε 10 πωλήσεις / 2% ποσοστό μετατροπής, που ισούται με 500 επισκέψεις στην σελίδας σας.

Άρα αυτό που θέλετε να γνωρίζετε είναι πόσο θα κοστίσει να αποκτήσετε αυτές τις 500 επισκέψεις.

Αυτό λοιπόν πρέπει να είναι και ο αριθμός των πελατών που υπολογίζει το Facebook Ads ότι θα αποκτήσετε κατά το χρονικό διάστημα που τρέχει η διαφήμιση. Επομένως, θα ορίσετε το budget που σας προσφέρει τον επιθυμητό αριθμό, σύμφωνα με το προηγούμενο σκεπτικό.

Βελτιστοποίηση προϋπολογισμού εκστρατείας

Για τον προϋπολογισμό της εκστρατείας σας έχετε δύο επιλογές, τον ημερήσιο και τον εφάπαξ προϋπολογισμό. Για αρχή θα επιλέγετε τον ημερήσιο!

Χρονοδιάγραμμα εκστρατείας

Έχοντας επιλέξει ημερήσιο προϋπολογισμό το Facebook Ads δεν θα σας επιτρέψει να ορίσετε χρονοδιάγραμμα διαφημίσεων. Μην σας απασχολεί αυτό για αρχή, δεδομένου ότι το Facebook κάνει εξαιρετική δουλειά στο να βρει το κοινό σας.

επιλογές προϋπολογισμού εκστρατείας Facebook

Πέραν από τον το ύψος του προϋπολογισμού σας, θα πρέπει να ορίσετε την στρατηγική προσφορών εκστρατείας βάσει της οποίας θέλετε να σας χρεώνει το Facebook. Σε αυτό το σημείο θα ξεκινήσουμε με την επιλογή «χαμηλότερο κόστος» και όταν αποκτήσετε αρκετή εμπειρία θα επιλέξετε μία από τις υπόλοιπες επιλογές.

Προσοχή: Είναι προτιμότερο να ελέγξουμε τον προϋπολογισμό της διαφήμισής μας στο επόμενο στάδιο, στις επιλογές των διαφημιστικών συνόλων. Επομένως, προτείνουμε να απενεργοποιήσετε την υπόψη επιλογή.

Οι ανωτέρω επιλογές θα γίνουν στο επίπεδο της εκστρατείας.

Στην συνέχεια, θα μεταβούμε στα διαφημιστικά σύνολα όπου θα επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θέλετε το Facebook Ads να βελτιστοποιήσει την παράδοση των διαφημίσεων.

βελτιστοποίηση για προβολή διαφήμισης

Επομένως, θα επιλέξετε αν θέλετε λειτουργεί με σκοπό τις μετατροπές, τα κλικ στον σύνδεσμο ή τις εμφανίσεις.

Πως θα κάνουμε μία διαφήμιση Facebook βήμα προς βήμα

Για να έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τα Facebook Ads, θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει μία σελίδα στο Facebook.

Για να ξεκινήσετε θα πρέπει να μεταβείτε στην διαχείριση των διαφημίσεων του Facebook Ads.

επιλογές εκστρατείας Facebook

Επιλέξτε δημιουργία νέας εκστρατείας και επιλέξτε τον στόχο εκστρατείας που επιθυμείτε, όπως αναλύσαμε παραπάνω.

βελτιστοποίηση προϋπολογισμού εκστρατείας

Απενεργοποιείστε το ύψος προϋπολογισμού της εκστρατείας ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε το κόστος κάθε διαφημιστικό συνόλου ξεχωριστά.

Και προχωρήστε στο επόμενο βήμα, που είναι η δημιουργία του διαφημιστικού συνόλου της εκστρατείας, επιλέγοντας κάτω δεξιά το κουμπί «επόμενο».

προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Εδώ θα επιλέξουμε αρχικά το χρονοδιάγραμμα που θέλουμε να είναι ενεργή η διαφήμισή μας.

Για αρχή ορίστε ένα μικρό χρηματικό ποσό, ώστε να έχετε καλύτερο έλεγχο των αποτελεσμάτων.

Όσον αφορά την ημερομηνία λήξη μπορείτε να το αφήσετε κενό ή να ορίσετε διάρκεια ενός μήνα.

Και στην συνέχεια, επιλέγουμε το κοινό στόχο μας, όπως ακριβώς αναλύσαμε προηγουμένως.

επιλογές νέου κοινού για διαφημιστικού συνόλου

Η εκτιμώμενη απήχηση που θέλετε να έχει η διαφήμιση μετά τις ρυθμίσεις που θα κάνετε για να προσδιορίσετε το κοινό σας, θα πρέπει να είναι 100.000 με 500.000 άτομα.

εκτιμώμενη απήχηση διαφήμισης

Για να το πετύχουμε αυτό, θα περιορίσουμε το κοινό μας, με βάση τα χαρακτηριστικά που πιστεύουμε ότι έχουν περισσότερο νόημα. Αν αυτό είναι η ηλικία τότε θα μειώσουμε το εύρος ηλικίας, αν είναι η τοποθεσία θα περιορίσουμε την περιοχή.

Επιλογή λεπτομερούς στόχευσης

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιλέξουμε τα ενδιαφέροντά τους, με τις επιλογές λεπτομερούς στόχευσης, ώστε να ταιριάζουν με αυτό που προσφέρουμε.

Επιλογή γλώσσας

Σε ειδικές περιπτώσεις, που θέλουμε να προσεγγίσουμε κοινό που είναι σε μία περιοχή αλλά μιλάει άλλη γλώσσα, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τους τουρίστες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μπορείτε να το επιλέξετε.

Σε αυτό το σημείο, μπορεί να δείτε ότι η εκτιμώμενη απήχηση θα είναι μικρότερη από 100.000. Για να το αυξήσετε, μπορείτε να προσθέσετε περιοχές.

Αν αυτό δεν έχει νόημα, και θεωρείτε ότι έτσι πρέπει να προχωρήσετε, τότε αφήστε το κοινό ως έχει.

επιλογές τοποθέτησης Facebook

Στη συνέχεια, θα πρέπει να δηλώσετε το μέσο που επιθυμείτε το Facebook Ads να τοποθετήσει τις διαφημίσεις σας. Επιλέξτε μη αυτόματες τοποθετήσεις και επιλέξτε τα μέσα που επιθυμείτε να προβληθείτε.

Για αρχή σας προτείνουμε Facebook και Instagram!

επιλογές διαφημιστικών στοιχείων

Σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια το σημεία εμφάνισης σε κάθε μέσο προβολής.

Στη συνέχεια, θα δηλώσετε τον τρόπο που επιθυμείτε το Facebook να βελτιστοποιήσει την προβολή των διαφημίσεών σας. Ανάλογα με τον στόχο που έχετε ορίσει θα πρέπει να το προσαρμόζετε όπως είδαμε παραπάνω.

Επιλογές βελτιστοποίησης διαφήμισης

Στην επιλογή έλεγχο κόστους σας προτείνουμε να το αφήσετε κενό.

Στη συνέχεια, επιλέξτε κάτω δεξιά το κουμπί «επόμενο».

Το επόμενο στάδιο είναι η δημιουργία της διαφήμισης, που θα ορίσουμε την εμφάνιση και το περιεχόμενό της.

Επιλογή δομή διαφήμισης Facebook ads

Αρχικά, θα επιλέξετε την μορφή της διαφήμισης που επιθυμείτε. Στα πρώτα βήματά σας στην διαφήμιση του Facebook Ads σας προτείνουμε να επιλέξετε μία εικόνα και ένα βίντεο.

Άλλωστε για αρχή θέλουμε να κατανοήσουμε πως λειτουργούν οι διαφημίσεις, οπότε θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλές. Μία εικόνα λοιπόν!

δημιουργία διαφήμισης

Επιλέξτε λοιπόν την εικόνα που θέλετε για τη διαφήμισή σας, επιλέγοντας προσθήκη εικόνας.

Δύο σημεία που πρέπει να προσέξετε για την επιλογής της εικόνας που θα χρησιμοποιήσετε, είναι η απλότητα της εικόνας και οι διαστάσεις της.

Με άλλα λόγια, επιλέξτε μία απλή εικόνα (ιδανικά με κάποιο πρόσωπο) και μην γράφετε πολύ κείμενο πάνω της!

Και δεύτερον, επιλέξτε διαστάσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές διαστάσεων εικόνων του Facebook.

στοιχεία διαφήμισης

Η επόμενη πληροφορία που πρέπει να προσθέσετε είναι το κείμενο της διαφήμισης, ο τίτλος και η περιγραφή της.

Θυμηθείτε ότι πρέπει να αφιερώσετε αρκετή ενέργεια σε αυτό το σημείο γιατί είναι καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης. Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το τί είναι το copywriting και θα εκπλαγείτε από το πόσο μεγάλη βελτίωση θα παρατηρήσετε.

Εν συντομία, θέλετε το κείμενο του τίτλου να τραβάει την προσοχή των αναγνωστών σας, ώστε να έχουν αρκετή περιέργεια και να ανοίξουν την περιγραφή.

Στην οποία θα πρέπει να αναφέρετε χρήσιμα στοιχεία, που θα τους αναγκάσουν να επιλέξουν το κουμπί call-to-action που έχετε επιλέξει.

επιλογές προτροπής για call-to-action κουμπί

Τέλος, θα επιλέξετε την προτροπή που να αναγράφεται πάνω στο κουμπί call-to-action.

Θυμηθείτε ότι η πιο αποδοτική προτροπή είναι «μάθετε περισσότερα», οπότε σας προτείνουμε να την αξιοποιείτε περισσότερο.

Μόλις τελειώσετε με όλα τα παραπάνω επιλέξτε το κουμπί «δημοσίευση» κάτω δεξιά.

Το Facebook θα αξιολογήσει την διαφήμισή σας και θα σας στείλει μία ειδοποίηση όταν γίνει αποδεκτή και ξεκινήσει να είναι ενεργή.

Τί κάνω αφού δημιουργήσω τη διαφήμιση;

δημιουργία νέου διαφημιστικού συνόλου

Πηγαίνετε στο διαφημιστικό σας σύνολο και απενεργοποιείστε το. Επιλέξτε επεξεργασία και πηγαίνετε στις επιλογές τοποθέτησης του διαφημιστικού συνόλου.

επιλογές τοποθέτησης διαφημιστικών συνόλων

Σκοπός μας σε αυτό το βήμα είναι το διαφημιστικό σύνολο να τοποθετείτε σε ένα μόνο μέσο και σημείο, έτσι ώστε να ελέγξουμε την απόδοσή του.

επιλογές διαφημιστικών στοιχείων

Επομένως, αφαιρούμε από τις επιλογές όλα τα υπόλοιπα ώστε να έχουμε μόνο τις ενημερώσεις του Facebook Ads στην επιλογής «ροές». Αν θεωρείτε ότι θα ταίριαζε η διαφήμισή σας και στο Instagram τότε επιλέξτε και τη ροή Instagram.

Όπως καταλαβαίνετε, έχουμε περιορίσει τα σημεία που θα εμφανιστεί η διαφήμισή μας, αλλά για αρχή αυτό δεν θα πρέπει να μας απασχολεί.

Δημιουργία δύο ακόμα διαφημιστικών συνόλων για A/B έλεγχο

Σε αυτό το σημείο πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα!

αντιγραφή διαφήμισης facebook ads

Για να πετύχουμε το προηγούμενο θα δημιουργήσουμε νέα διαφημιστικά σύνολα, επιλέγοντας στο αρχικό αντιγραφή.

Επιλογές αντιγράφου διαφήμισης facebook ads

Θα εμφανιστεί ένα παράθυρο επιλογών που θα πρέπει να ορίσετε τον λόγο που κάνετε την αντιγραφή.

Επιλέξτε την δημιουργία μιας δοκιμής για να συγκρίνετε ένα νέο διαφημιστικό σύνολο με το αρχικό. Επιλέξτε δύο (2) αντίγραφα τουλάχιστον.

Στο παράθυρο που σας ανοίγει (διαφημιστικά σύνολο) επιλέξτε μία διαφορετική τοποθέτηση για το καθένα.

Με αυτό τον τρόπο θα ξέρετε σε ποιο σημείο τοποθέτησης η διαφήμισή σας φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Έλεγχος A/B των διαφημίσεων

Όμοια με τα διαφημιστικά σύνολα θα κάνουμε τις ίδιες ενέργειες για τις διαφημίσεις. Τώρα όμως δεν μας ενδιαφέρει το σημείο τοποθέτησης της διαφήμισης αλλά η εμφάνισή της!

Το μοναδικό που θα αλλάξουμε στα δύο διαφημιστικά σύνολα που μόλις φτιάξαμε είναι οι φωτογραφίες της διαφήμισης. Τίποτα άλλο!

Αυτό το βήμα θα μας βοηθήσει να επιλέξουμε ποιο λειτουργεί καλύτερα για αυτή την εκστρατεία.

Μία εξαιρετική επιλογή για να σχεδιάζετε τις εικόνες σύμφωνα με τις προδιαγραφές διαστάσεων του Facebook είναι να χρησιμοποιήσετε το Canva ή το Adobe Spark.

Αφού τελειώσετε με τις αλλαγές των φωτογραφιών, επιλέξτε δημοσίευση των διαφημιστικών συνόλων.

Τέλος, ενεργοποιείστε το αρχικό διαφημιστικό σύνολα και τις διαφημίσεις ώστε να τρέχουν μαζί!

Υπομονή τουλάχιστον 48 ώρες και λαμβάνετε αποφάσεις

Το Facebook Ads θα χρειαστεί περισσότερο από μία ημέρα για να κατανοήσει το κοινό σας και να βελτιστοποιήσει την παράδοση των διαφημίσεών σας.

Αφού περάσει αυτό το χρονικό διάστημα, εξετάζετε τα αποτελέσματά των διαφημίσεών σας. Όσες δεν αποδίδουν καλά, τις απενεργοποιείτε και αφήνετε την πιο αποτελεσματική για κάθε διαφημιστικό σύνολο.

Αν παρατηρήσετε μία πτώση στην αποτελεσματικότητά των διαφημίσεων είναι πολύ πιθανό να οφείλεται στο ότι οι περισσότεροι από το κοινό σας την έχουν δει και πλέον δεν τους προσελκύει το ενδιαφέρον. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αλλάξετε εκ νέου την εικόνα.

Αυξήστε τον προϋπολογισμό

Τώρα που έχετε βελτιστοποιήσει την εκστρατεία σας, δοκιμάστε να αυξήσετε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας.

Σε αυτό το σημείο βέβαια, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας την ικανότητα σας να αλληλεπιδράτε με τα άτομα που θα επικοινωνούν ή θα αγοράζουν από εσάς. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαφήμιση θα καταναλώνει χρήματα χωρίς να μπορείτε να τα αξιοποιήσετε.

Τί είναι το προσαρμοσμένο και παρόμοιο κοινό;

Μέχρι στιγμής ότι κάναμε αφορούσε μία νέα εκστρατεία, στην οποία προσαρμόσαμε ένα νέο κοινό που απευθυνόμαστε.

Υπάρχει όμως και μία ακόμα επιλογή, η οποία είναι πολύ πιο δυνατή!

Για να φτιάξουμε τα κοινά μας επιλέγετε στο μενού της διαχείρισης διαφημίσεων του Facebook Ads την επιλογή «κοινά»

επιλογή διαχείρισης κοινών

Μετά επιλέξτε δημιουργία κοινού και έπειτα προσαρμοσμένο κοινό.

δημιουργία νέου κοινού facebook

Μπορείτε να επιλέξετε διάφορες πηγές πληροφορίας που το Facebook Ads έχει αποθηκεύσει για εσάς.

επιλογή πηγής προσαρμοσμένου κοινού facebook

Η επιλογή λίστα πελατών σας επιτρέπει να ανεβάσετε μία λίστα με τις διευθύνσεις των πελατών σας ή τους αριθμούς τηλεφώνου τους.

Αυτή η επιλογή είναι ιδιαίτερα αποδοτική καθότι το Facebook Ads μπορεί να αξιολογήσει το προφίλ των πελατών σας και να βρει όμοιους, βασισμένο στα ενδιαφέροντά τους και τα προβλήματα που θέλουν να λύσουν.

Για την επιλογή του ιστότοπου, θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το Facebook Pixel στην ιστοσελίδα σας.

δημιουργία προσαρμοσμένου κοινού φόρμας ανεύρεσης υποψήφιων πελατών

Έχετε υπόψη σας ότι μπορείτε να εντοπίσετε το κοινό σας που αλληλοεπίδρασε μαζί σας, και να τους ξαναστοχεύσετε ώστε να προωθήσετε ή να τους θυμίσετε κάτι που τους ενδιαφέρει.

Επίλογος: Είστε έτοιμοι για διαφήμιση;

Αν έχετε φτάσει μέχρι αυτό το σημείο, θα έχετε κατανοήσει σε βάθος την λειτουργία των Facebook Ads. Τελικά, δεν είναι και τόσο δύσκολο να το αξιοποιήσετε, σωστά;

Τώρα ξέρετε ότι όσοι δεν εκτιμούν, μάλλον δεν έχουν κατανοήσει το πως λειτουργεί και ταυτόχρονα έχετε ένα οδηγό για να υλοποιήσετε τις διαφημίσεις σας βήμα προς βήμα.

Αν πάλι νομίζετε ότι είναι πολύ δύσκολο για εσάς, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες ή για να αναλάβουμε την προώθηση της δραστηριότητάς σας.

Θυμηθείτε πόσο σημαντικό είναι να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη στην επιτυχή σας διαδικτυακή πορεία.

Θα χαρούμε να μάθουμε πως χρησιμοποιήσατε αυτό τον οδηγό διαφήμισης και να μοιραστούμε την εμπειρία σας με τους αναγνώστες μας.

Frequently asked Questions

Πόσο δύσκολο είναι να κάνω διαφήμιση στο Facebook;

Είναι εύκολο, αρκεί να γνωρίζεις την μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσεις και να κατανοείς την τρόπο σκέψης των χρηστών.

Πόσα χρήματα θα ξοδέψω για να διαφημιστώ με το Facebook Ads;

Εξαρτάται από το επίπεδο των γνώσεων σου! Αν το χρησιμοποιήσεις σύμφωνα με τον υπόψη οδηγό, θα δεις ότι το κόστος μειώνεται εντυπωσιακά. Οι περισσότεροι από αυτούς που το κατηγορούν, το έχουν δοκιμάσει χωρίς να ενδιαφερθούν για να μάθουν το Facebook ads.

Γιατί υπάρχουν εκστρατείες, διαφημιστικά σύνολα και διαφημίσεις;

Ο βασικότερος λόγος είναι για να επιτρέπουν τον έλεγχο και την βελτιστοποίηση. Η εκστρατεία απλά ορίζει τον απώτερο σκοπό της διαφήμισης. Τα διαφημιστικά σύνολα και οι διαφημίσεις, σου δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάσεις, να διαλέξεις και να βελτιστοποιήσεις την καμπάνια σου.

Ποιο είναι το σημαντικότερο λάθος που κάνουν τη διαφήμιση Facebook Ads να αποτυγχάνει;

Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το Facebook ads σαν να είναι μία μηχανή αναζήτησης σαν το Google. Ως αποτέλεσμα, αντί να προσφέρουν μία ευχάριστη εμπειρία στους χρήστες του Facebook, προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τακτικές όπως στο Google Adwords.

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Skip to content