fbpx

Πόσο κοστίζει ένα Eshop; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το Κόστος Κατασκευής eShop στην Ελλάδα. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε διάφορες παραμέτρους που καθορίζουν το πόσο θα στοιχίσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
open eshop image

Η διαδικτυακή παρουσία των καταστημάτων λιανικής αλλά και των καταστημάτων που παρέχουν κάποια υπηρεσία γίνεται με το πέρασμα των χρόνων όλο και πιο αισθητή.

Ειδικά στην περίοδο που διανύουμε, είναι αδιαμφισβήτητα ένα θέμα που απασχολεί ένα πολύ μεγάλο μέρος της αγοράς. Δείτε στο άρθρο μας για τη νέα επιδότηση ΕΣΠΑ e-lianiko αν μπορείτε να επωφεληθείτε.

Η πανδημία λοιπόν, είναι πια σαφές, πως παρά τις καταστροφές έφερε μαζί της και μια ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, κάτι που αρκετοί δεν ήταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν…

… Ίσως περιμένετε και εσείς ακόμα ένα δέμα από κάποια μεταφορική!

Αυτή η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς να πλασάρουν «δημιουργία eshop» με 500€, εκμεταλλευόμενοι ουσιαστικά τις δυσκολίες τις οποίες βιώνουν οι επιχειρηματίες αλλά και στην άγνοια τους περί του θέματος.

Μπορείτε να διαβάσετε και το άρθρο μας σχετικά με τα εμπόδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων.

Πολλά παραθυράκια από τα οποία στη πορεία θα ξεπηδήσουν έξτρα έξοδα ή δουλειά στο πόδι είναι δύο από τα πιο συχνά φαινόμενα…

παράθυρα σε πορτοκαλί τοίχο

Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η καλή δουλειά απαιτεί μερικές χιλιάδες ευρώ, αλλά ούτε και το αντίθετο. Όλα είναι σχετικά και παρακάτω θα εξηγήσουμε αναλυτικά πως προκύπτει το κόστος ενός eshop έως και μια ιστοσελίδας.

Ανάλογα με το πόσο απλή ή περίπλοκη είναι η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και το κόστος αδειοδότησης, το κόστος μπορεί να διαφέρει δραματικά για παρόμοια λειτουργικότητα.

Οι απορίες του κόσμου όσο πλησιάζουν στην απόφαση να εισέρθουν στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου όλο και αυξάνονται αλλά όλες έχουν έναν κοινό άξονα. «Πως θα κερδίσω από αυτή την ιστορία;!».

Πόσο λοιπόν, κοστίζει ένα eshop; Μήπως 400€ ή 10.000€; Θα πουλάει το eshop μου; Θα χρειαστεί να προσλάβω κάποιον να το διαχειρίζεται; Ποια εταιρεία να επιλέξω για τη δημιουργία του;

Αυτό όμως που έχει πραγματικά τη μεγαλύτερη σημασία, είναι το ότι χρειάζεστε έναν σύμβουλο για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και όχι απλά μια τεχνική εταιρεία να σας το φτιάξει.

Εμείς στην ArtisWeb σας παρέχουμε ένα πλήρες πλάνο ανάπτυξης του eshop σας μαζί φυσικά με τη δημιουργία του. Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε ότι χρειάζεστε.

Στόχος μας με αυτό το άρθρο είναι να σας δώσουμε με πλήρη διαφάνεια όσα ξέρουμε βάσει της εμπειρίας μας έτσι ώστε να έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό σας.

Μια εικόνα που θα σας προστατέψει από τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» από τα οποία και θα «βομβαρδιστείτε» κατά τη διάρκεια της έρευνας αγοράς σας.

Πόσο κοστίζει ένα eshop;

Eshop που σέβεται τον «εαυτό του».

Πόσα και ποια είναι τα εφάπαξ και τα πάγια έξοδα;

Πώς το Web Hosting επηρεάζει το κόστος;

Πως το Web Design επηρεάζει την τιμή του eshop;

Πως ο προγραμματισμός επηρεάζει την τιμή του eshop;

Από προκύπτουν «κρυφές» χρεώσεις;

Ποια είναι η επιθυμητή απόδοση ενός eshop;

Πόσο κοστίζει ένα eshop;

Γιατί λοιπόν η μια εταιρεία σας προσφέρει eshop με 500€ και η άλλη με 3000€; Το πρώτο που πρέπει να σημειωθεί είναι η αξία που δίνει κάποιος στην ανάπτυξη που του προσφέρει ένα eshop.

Αξία που φυσικά δε θα προκύψει απλά από τη δημιουργία του αλλά και την αξιοποίηση του.

Το δεύτερο θέμα προς συζήτηση είναι η έλλειψη ενημέρωσης.

Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δε διαφέρει πολύ από τη δημιουργία ενός φυσικού. Και για μια σύντομη απάντηση και ακριβώς στο θέμα μας, ένα καλό eshop δεν είναι και δεν μπορεί να είναι φτηνό!

Το eshop δεν είναι απλά ένα έξοδο, ή απλά μια εναλλακτική. Το eshop είναι μια επένδυση! Και ίσως η κορυφαία επένδυση στις μέρες μας για ένα κατάστημα.

Η υλοποίηση ενός eshop που σέβεται τον «εαυτό του» με όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που χρειάζεται ένα κατάστημα για να ξεχωρίσει στον ανταγωνισμό δεν είναι εφικτό να κοστίζει λιγότερο από 2000€.

Και πώς ένα κατάστημα  ξεχωρίζει στον ανταγωνισμό; Θα το δούμε στη συνέχεια…

Eshop που σέβεται τον «εαυτό του».

Ένα τέτοιο κατάστημα πρέπει να πατάει πάνω σε μια μελέτη και ένα πλάνο που του δείχνει τον δρόμο να μπει δυναμικά στην αρένα των ανταγωνιστικών eshop.

bussines plan schedule

Χρειάζεται τη μελέτη ενός ανθρώπου που μπορεί:

  1. να εντοπίσει το επιθυμητό κοινό,
  2. να παρέχει το κατάλληλο design και δομή για να προσελκύσει το κοινό αυτό και να το κρατήσει στο περιβάλλον του καταστήματος,
  3. να παρέχει εύκολη και κατανοητή  πλοήγηση μέσα στο eshop, γνωστό και ως εμπειρία χρήσης για τους πελάτες,
  4. να δημιουργήσει ένα στρατηγικό πλάνο marketing του καταστήματος,

και φυσικά τεχνικά θέματα που αφορούν

  1. το όνομα του χώρου σας, γνωστό ως domain name ή αλλιώς την ηλεκτρονική σας διεύθυνση,
  2. τη φιλοξενία (server),
  3. τη σύνδεση των eshop με τις τράπεζες όπου θα γίνονται οι συναλλαγές και τις μεταφορικές που θα παραδίδουν το προϊόν στον πελάτη,
  4. τη βελτιστοποίηση του καλαθιού και την ολοκλήρωση της αγοράς,
  5. τη βελτιστοποίηση SEO, έτσι ώστε να εμφανίζεστε ψηλά στις αναζητήσεις του κοινού σας στο google

και αυτά είναι μόνο μια μικρή δόση του ορισμού ενός επιτυχημένου eshop.

Η διαφορά που εντοπίζεται ωστόσο στις τιμές από εταιρεία σε εταιρεία δεν εξαρτάται μόνο από τα παραπάνω.

Η εμπειρία της κάθε εταιρείας στο πως θα μετατρέψουν τους επισκέπτες σας σε περισσότερους πελάτες (Conversion Rate Optimization) παίζει καθοριστικό ρόλο στη τιμή που τελικά θα σας προτείνουν.

Πόσα και ποια είναι τα εφάπαξ και τα πάγια έξοδα;

Τα έξοδα για τη δημιουργία ενός eshop χωρίζονται στα εφάπαξ και στα πάγια.

Πάγια έξοδα

Πάγια έξοδα είναι η ανανέωση κάθε δυο χρόνια του domain name σας, το μηνιαίο «ενοίκιο» στον server που σας φιλοξενεί καθώς και η συντήρηση/υποστήριξη του από τους τεχνικούς όταν χρειαστεί.

Αυτό μπορεί να σημαίνει αναβάθμιση λογισμικού, ανανεώσεις περιεχομένου ή οτιδήποτε άλλο. Ένα eshop έχει φθορές όπως κάθε φυσικό κατάστημα συνεπώς χρειάζεται και την ανάλογη φροντίδα.

Πώς το Web Hosting επηρεάζει το κόστος;

Από την άλλη και οι τιμές του ενοικίου του server ποικίλουν ανάλογα τις ανάγκες του κάθε eshop.

Αυτό που ψάχνεις ωστόσο είναι οι καλές ταχύτητες ώστε να φορτώνει γρήγορα, η συμβατότητα του με νέες τεχνολογίες και το αυτόματο backup για λόγους ασφάλειας.

Για βασικές λειτουργίες ενός eshop οι τιμές συνήθως κυμαίνονται στα 10€ – 15€ τον μήνα.

web hosting server

Για έναν επιτυχημένο ιστότοπο που οδηγεί μεγάλους όγκους επισκεψιμότητας (με μέσες απαιτήσεις για πλεονασμό, ταχύτητα, κλίμακα και ασφάλεια) που φιλοξενείται σε περιβάλλον cloud ή πλέγματος, η φιλοξενία θα μπορούσε να κοστίζει πάνω από 50€ – 100 € το μήνα.

Εφάπαξ έξοδα

Τα εφάπαξ έξοδα είναι και το σημείο που εντοπίζονται οι μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές.

Εδώ πια μιλάμε για έξοδα που αφορούν την σχεδίαση και κατασκευή, το είδος της ιστοσελίδας (eshop, portfolio, blog κλπ.) και το αν «χτίζεται» από το μηδέν ή αν πρόκειται για ανακατασκευή.

Συνήθως το να γίνει ανακατασκευή μιας ιστοσελίδας/eshop κοστίζει λιγότερο αλλά αυτό που θα προτείναμε εμείς χωρίς δεύτερη σκέψη, είναι να ξεκινήσετε από μια λευκή κόλλα χαρτί και να μην επιλέξετε να γίνουν μπαλώματα «στη βάρκα σας τη κουρελού».

Η προσπάθεια να συμμορφώσεις ένα ήδη μη λειτουργικό design δεν είναι καλή τακτική.

Ένα ακόμη βασικό σημείο στο οποίο υπάρχει μια σύγχυση είναι το ότι άλλο η κατασκευή και άλλο η σχεδίαση.

custom σχεδιαση ιστοτόπου

Η σχεδίαση αφορά το αισθητικό κομμάτι, την εμπειρία χρήσης του πελάτη, την επιλογή παλετών χρωμάτων, τη δημιουργία λογότυπου και τη δομή της κάθε σελίδας. Με άλλα λόγια αυτή είναι η δουλειά του Web Designer.

Η χρέωση σε αυτή τη περίπτωση έχει να κάνει με το αν θα επιλέξετε ένα έτοιμο πρότυπο σχέδιο ή αν θα δημιουργήσετε ένα custom στα μέτρα σας και τις προτιμήσεις σας.

Πως το Web Design επηρεάζει την τιμή του eshop;

Πολλές πλατφόρμες όπως το WordPress ή το Shopify διαθέτουν θέματα ή πρότυπα σχεδίασης που μπορείτε να εφαρμόσετε εύκολα στο eshop σας.

wordpress theme templates

Αν και αυτά μπορεί να μην είναι τέλεια για την επιχείρησή σας ή να σας ξεχωρίσουν δραματικά από τους ανταγωνιστές, αυτά τα πρότυπα είναι μια γρήγορη και φθηνή επιλογή.

Στην περίπτωση του προσαρμοσμένο (custom) σχεδίου προφανώς το κόστος είναι μεγαλύτερο ανάλογα με τις λεπτομέρειες, τις απαιτήσεις και το βάθος της διαδικασίας.

Μόνο έτσι όμως εξασφαλίζεται η μοναδικότητα του eshop σας στον ανταγωνισμό στον χώρο του διαδικτύου αλλά και προβάλλεται απόλυτα το δικό σας στυλ.

Πως ο προγραμματισμός επηρεάζει την τιμή του eshop;

Η κατασκευή αφορά την υλοποίηση του eshop με τη συγγραφή του κώδικα, ο οποίος πρέπει να είναι καλογραμμένος και «καθαρός», την εύρεση και επίλυση σφαλμάτων, τη δοκιμαστική φάση από διάφορες συσκευές στο στάδιο του responsiveness και πολλά άλλα, δουλειά που κάνει ο Web Developer.

Υπάρχουν πλατφόρμες που παρέχουν υποστήριξη λειτουργικής μονάδας ή επέκτασης, η οποία σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε τη λειτουργικότητα που αναπτύχθηκε από κάποιον άλλο στον eshop σας με πολύ χαμηλότερο κόστος από ό, τι θα μπορούσατε να το αναπτύξετε μόνοι σας.

προγραμματισμός - κώδικας

Ένας καλός οργανισμός ηλεκτρονικού εμπορίου θα αναπτύξει κώδικα που είναι αξιόπιστος, καλά ελεγμένος και ασφαλής. Αν και αυτό είναι πιο δαπανηρό, ο προσαρμοσμένος κώδικάς σας θα διατηρηθεί καλύτερα με την πάροδο του χρόνου.

Από που προκύπτουν «κρυφές» χρεώσεις;

Πολλές φορές θα βρεθείτε σε δελεαστικές καταστάσεις όπου θα σας γίνει μια πρόταση για μια ικανοποιητική τιμή για ένα eshop, ωστόσο στη πορεία θα εντοπίσετε προσαυξήσεις τις οποίες δεν είχατε υπολογίσει αλλά ούτε σας είχαν ενημερώσει για αυτές.

Μια από τις τεχνικές που συναντάται συχνά είναι πως οι εταιρείες βάζουν όρια στις παροχές τους. Για παράδειγμα στη περίπτωση ενός eshop, σου παρέχουν την καταχώρηση 10 μόλις προϊόντων και από εκεί και έπειτα κάθε καταχώρηση χρεώνεται έξτρα.

Πρέπει λοιπόν κάθε φορά να διαβάζετε προσεκτικά τι σας παρέχει το πακέτο που επιλέγετε.

Επιπλέον χρέωση μπορεί να προκύψει στην περίπτωση που χρειάζεστε κείμενα για το eshop σας. Κείμενα για τυχόν άρθρα ή ακόμα και για τη πλαισίωση των σελίδων σας.

Αυτά πρέπει να είναι πρωτότυπα, σωστά δομημένα, να περιέχουν λέξεις κλειδιά που θα σας βοηθούν να έχετε καλύτερη κατάταξη στην αναζήτηση του google (SEO), να προσελκύουν τον αναγνώστη και φυσικά ορθογραφικά σωστά. Αυτή τη δουλειά την αναλαμβάνει ο Copywriter.

Η συγκεκριμένη χρέωση μπορεί να είναι και πάγια σε περίπτωση που διατηρείτε blog στο eshop σας και χρειάζεστε κάποιον να σας γράφει τα άρθρα.

nikon photography

Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, ένα eshop όπως και μια «απλή» ιστοσελίδα έχει ανάγκη από φωτογραφικό υλικό. Αν δεν έχετε εσείς ήδη τις απαιτούμενες φωτογραφίες για τα προϊόντα σας θα χρειαστεί ένας φωτογράφος να αναλάβει αυτό το κομμάτι.

Από τις πιο σημαντικές επιπλέον χρεώσεις που κανένας δεν πρέπει να προσπαθήσει να αποφύγει είναι το κόστος της προώθησης και διαφήμισης.

Το πώς θα επιλέξετε να κινηθείτε εξαρτάται από το στρατηγικό πλάνο που θα σας προτείνει ο σύμβουλός σας αλλά και από το κοινό που θα εστιάσετε.

Ποια είναι η επιθυμητή απόδοση ενός eshop;

Η απόλυτη «μέτρηση» της απόδοσης ενός eshop κρίνεται από το Conversion Rate της δηλαδή το ποσοστό των επισκεπτών που μπήκαν στο eshop και υλοποίησαν έστω μια από τις ενέργειες που τους καθιστούν δυνητικούς πελάτες για την εταιρεία, όπως για παράδειγμα η συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας ή η εγγραφή τους στο newsletter σας.

scale marketing graph

Το αναφέραμε και στην αρχή, αλλά ας εμβαθύνουμε λίγο παραπάνω. Ένα eshop δεν έχει κάποια αξία απλά με το να υπάρχει. Πρέπει να αξιοποιηθεί έτσι ώστε να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα δε πουλάει από μόνο του!

Για αρχή ο πελάτης πρέπει να φτάσει στο eshop σας και αυτό θα γίνει μέσω διαφήμισης. Διαφήμιση στα social media, μέσω email marketing ή και με όποιο άλλο τρόπο επιθυμείτε βασιζόμενοι πάντα στο κοινό σας.

Αν θέλετε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το πως να αξιοποιήσετε το Facebook, σας προτείνουμε να διαβάσετε τον οδηγό διαφήμισης με το Facebook Ads.

Αφού ο πελάτης φτάσει, όπως και σε ένα φυσικό κατάστημα θα υπήρχε ένας υπάλληλος να τον εξυπηρετήσει έτσι ακριβώς συμβαίνει, ή μάλλον, θα πρέπει να συμβαίνει και στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Δεν υπάρχει κάποια «εύκολη» λύση να στήσετε το eshop σας και αυτό να πουλήσει από μόνο του. Χρειάζεστε σίγουρα ένα τουλάχιστον άτομο να ασχολείται ενεργά με αυτό.

Ένα eshop είναι ένας πωλητής, που δουλεύει για σας 24 ώρες τη μέρα, 365 μέρες το χρόνο. Δώστε του την προσοχή που του αξίζει και να θυμάστε:

Η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι επένδυση, όχι έξοδο!

Επίλογος

Αυτό που πρέπει λοιπόν να κρατήσετε στο μυαλό σας είναι ότι στη τελική δεν είναι η τιμή που καθορίζει την ποιότητα του eshop σας.

Αυτό που χρειάζεστε για να εξασφαλίσετε τα θεμέλια της επιτυχίας του είναι να σας παρέχετε ένα εκτενές στρατηγικό πλάνο για το project σας, να υπάρχει επαγγελματική σχεδίαση από ένα designer, γνώσεις προγραμματισμού άρα και έναν developer, έναν copywriter για τα κείμενα σας και εμπειρία στη βελτιστοποίηση του Conversion Rate.

Όπως είναι κατανοητό για όλα αυτά απαιτείται ένα αναγκαίο κόστος, χρόνος και κόπος από αυτούς που το υλοποιούν για εσάς που στη πορεία θα το αξιοποιήσετε!

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο