fbpx

SEO, πως θα βρεθείς στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων

Ποιος δεν θέλει να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα αναζητήσεων της Google; Μάθε πως με το SEO μπορείς να οδηγήσεις την ιστοσελίδα σου ψηλά και να έρθεις σε επαφή με περισσότερους πελάτες.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email
Search Engine Optimization

Μπορείτε να φανταστείτε τον όγκο των καθημερινών δημοσιεύσεων; Και μόνο στη σκέψη, καταλαβαίνετε ότι δεν είναι εύκολο να γίνετε νούμερο ένα στις μηχανές αναζήτησης.

Παρόλα αυτά, αυτός είναι ο στόχος μας και δεν θα τον αφήσουμε έτσι απλά!

Όσο δύσκολο και αν φαίνεται, σας το υπογράφουμε ότι με την σωστή καθοδήγηση μπορείτε να ανεβάσετε την ιστοσελίδα σας στην πρώτη σελίδα της Google.

Έχετε υπόψη σας ότι αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να αφιερώνετε μερικά λεπτά μία ή δύο φορές τον μήνα για να πετύχετε τον σκοπό σας. Το SEO είναι πολύ πιο εύκολο από την δημιουργία νέων δημοσιεύσεων. Επομένως, μην τρομάζετε!

Σκεφτείτε τώρα την δυναμική που θα αποκτήσει η δραστηριότητάς σας αν εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων των ενδιαφερόμενων πελατών σας. Το κέρδος είναι τεράστιο!

Για όσους είστε νέοι στον χώρο και αναρωτιέστε τί ακριβώς είναι αυτό το Search Engine Optimization (SEO), σας δίνουμε για αρχή ένα ορισμό και μετά θα μπούμε στις λεπτομέρειες.

«…είναι η τέχνη του να βγαίνεις ψηλά στις μηχανές αναζήτησης στην περιοχή των οργανικών αναζητήσεων»

Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!

Με απλά λόγια είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σου ώστε οι μηχανές αναζήτησης να την εμφανίζουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης.

Αν ούτε αυτό βοήθησε αρκετά, ας πούμε ότι παρέχετε υπηρεσίες φωτογράφου σε γάμους και θέλετε τα ενδιαφερόμενα ζευγάρια να σας βρίσκουν στο Google. Είναι σίγουρο ότι για τον όρο «φωτογράφος γάμων» θα θέλετε να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα ή ακόμα καλύτερα στην πρώτη θέση!

Για να το πετύχετε χρειάζεται να δώσετε λίγη παραπάνω ενέργεια στα άρθρα σας ώστε να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν σε τί αναφέρεστε και να συμπεριλάβουν τη δημοσίευσή σας στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων για τη λέξη κλειδί που επιθυμείτε.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τα παρακάτω:

Σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε για το SEO

Καλός ή κακός, μαύρος ή άσπρος… πρώτος ή τελευταίος;

Ενέργειες SEO που κάνουμε στην σελίδα μας

Ενέργειες SEO που κάνουμε μακριά από τη σελίδα μας

Πως να επιλέξετε εταιρεία για το SEO της ιστοσελίδας σας

SEO – το ταξίδι για την πρώτη σελίδα

Σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε για το SEO

Οι χρήστες του διαδικτύου, δηλαδή οι μελλοντικοί πελάτες σας, κάνουν συνεχώς ταξίδια απόφασης μέχρι να πετύχουν το σκοπό τους, που μπορεί να είναι μια αγορά στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, μια εγγραφή σε κάποιο blog, ή οτιδήποτε άλλο τους ενδιαφέρει.

Αυτά τα ταξίδια ξεκινάνε ή περιλαμβάνουν αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με αυτό που τους ενδιαφέρει.

Οι μηχανές αναζήτησης φυσικά θέλουν να τους φέρουν πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου τους για αυτό και προσπαθούν να προβάλλουν μόνο το περιεχόμενο που κρίνουν ως πιο κατάλληλο.

Οι χρήστες με τη σειρά τους εμπιστεύονται τη γνώμη του Google για αυτό και ακολουθούν τις σελίδες που εμφανίζονται ψηλά σε αυτό. Σκεφτείτε ότι το 67% των κλικ μετά από κάθε αναζήτηση καταλήγει στα πέντε πρώτα αποτελέσματα.

Επομένως, όποιος καταφέρνει να βρίσκετε στις πρώτες θέσεις μπορεί να συμμετέχει στην λήψη της τελικής απόφασης των περιηγητών του διαδικτύου.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνετε ότι αν το άρθρο σας, η δημοσίευσή σας, το προϊόν ή η υπηρεσία σας δεν είναι στην πρώτη σελίδα τότε είναι σα να είστε στην τελευταία.

Επομένως, τώρα που έχετε καταλάβει με το παραπάνω την αξία του SEO για την ιστοσελίδας σας, μπορούμε να δούμε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.

Υπάρχουν αρκετές παράμετροι που οι μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, εξετάζουν για την αξιολόγηση του περιεχομένου της σελίδας σας. Φυσικά δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με το σύνολο αυτών, οπότε μην αγχώνεστε!

Καλός ή κακός, μαύρος ή άσπρος… πρώτος ή τελευταίος;

Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση, καλό είναι να γνωρίζετε ότι υπάρχουν δύο είδη SEO, το «white hat» και το «black hat».

White hat SEO

Όσον αφορά το πρώτο, είναι όλες οι ενέργειες που κάνουμε με τρόπο που δεν ξεγελάει τις μηχανές αναζήτησης. Αυτή είναι και η καλύτερη επιλογή γιατί αργά ή γρήγορα θα βρουν τον τρόπο να εντοπίσουν τις «παρανομίες» μας και να μας τιμωρήσουν.

Χρειάζεται βέβαια να επενδύσετε περισσότερη ενέργεια και ενδεχομένως να καθυστερήσουν τα ευχάριστα νέα, αλλά σε βάθος χρόνου θα σας ανταμείψουν με το παραπάνω.

Με το «white hat» δίνετε την προσοχή σας στους ταξιδιώτες του διαδικτύου, προσφέροντάς τους περιεχόμενο που τους φέρνει πιο κοντά στο στόχο τους. Οι μηχανές αναζήτησης το καταλαβαίνουν και επιβραβεύουν την προσπάθειά σας!

Αυτός ο δρόμος είναι και η καλύτερη επιλογή, ειδικά αν συνδυαστεί με τους υπόλοιπους κανόνες που θέτει η Google.

Από την άλλη, το «black hat» είναι οι ενέργειες που κάνουμε με σκοπό να ξεγελάσουμε τις μηχανές αναζήτησης. Με άλλα λόγια να φτιάξουμε την ιστοσελίδα μας με τρόπο που να καταλαβαίνουν περισσότερο οι μηχανές αναζήτησης παρά οι επισκέπτες μας.

Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσατε να ξεγελάσετε γρήγορα το Google αλλά όχι τους αναγνώστες σας, που θα απομακρύνονται γρήγορα από εσάς. Αυτό τώρα θα το αναγνωρίσουν οι μηχανές αναζήτησης και με τη σειρά τους θα απομακρύνουν εσάς από την πρώτη σελίδα!

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πολλές φορές το να κάνουμε και καμία ζαβολιά δεν είναι απαραίτητα κακό, αρκεί να καταλαβαίνουμε πως να την αξιοποιήσουμε χωρίς να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Για να παίξετε όμως σε διπλό ταμπλό θα πρέπει να κατέχετε σε βάθος την τέχνη του SEO, για αυτό και το προτείνουμε μόνο σε όσους έχουν μεγάλη εμπειρία.

Από την άλλη βέβαια, κάθε προωθητική ενέργειά σας χρειάζεται να έχει αποτέλεσμα και να πετυχαίνει τους σκοπούς σας. Επομένως, αν μπορείτε να πετύχετε πιο γρήγορα το σκοπό σας, μην διστάσετε να φορέσετε το μαύρο καπέλο σας, με την προϋπόθεση φυσικά ότι δεν χαλάει την ποιότητα της ιστοσελίδας σας.

Οι ενέργειες που κάνετε σχετικά με το SEO μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, αυτές που αφορούν τη σελίδα σας και γίνονται σε αυτή και αυτές που είναι εκτός της ιστοσελίδας σας.

Ενέργειες SEO που κάνουμε στην σελίδα μας

Υπάρχουν τρία στοιχεία που θα πρέπει να προσέξουμε σχετικά με το SEO στην ιστοσελίδα μας. Θα έχετε ήδη καταλάβει ότι το πιο σημαντικό είναι το περιεχόμενο που προσφέρουμε. Με αυτό θα ασχοληθούμε αρχικά:

1. Το περιεχόμενο είναι και θα είναι ο «βασιλιάς»

Κάθε χρήστης του διαδικτύου αναζητά την πληροφορία που θα τον φέρει πιο κοντά στην επιθυμία του. Επομένως, σε κάθε αναζήτηση που κάνει, το Google ψάχνει να βρει το αποτέλεσμα που θα τον ικανοποιήσει περισσότερο.

Όταν λοιπόν «googlαρετε» για κάτι που σας απασχολεί, η Google θα ψάξει σε όλο το διαδίκτυο και θα σας φέρει το αποτέλεσμα που πιστεύει ότι ταιριάζει περισσότερο στην ανάγκη σας.

Δε θα ψάξει απλά για πληροφορία που είναι σχετική με την αναζήτησή σας. Αντίθετα, θα σας παρουσιάσει επιλογές που περιέχουν περιεχόμενο το οποίο ταιριάζει ακριβώς στο ερώτημά σας.

Επομένως, ξεκινώντας με αυτό το σκεπτικό, το πρώτο που πρέπει να προσέξουμε είναι το περιεχόμενο που προσφέρουμε. Σκεφτείτε λοιπόν ότι όσο καλό και να είναι το SEO σας, δεν πρόκειται να έχει αποτέλεσμα αν το περιεχόμενό σας δεν αξίζει!

Τι σημαίνει καλό περιεχόμενο;

1. Θέλετε να είναι ποιοτικό!

Όπως και να το κάνουμε είναι η βάση σας, από εκεί ξεκινάνε όλες οι υπόλοιπες προσπάθειες.

Τώρα, θα σκεφτείτε: μα πως θα δημιουργήσω ωραίο περιεχόμενο, είναι δύσκολο!

Δεν διαφωνούμε, θέλει και αυτό το χρόνο του μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό σημείο. Για αρχή πάντως, μπορείτε να πάρετε ιδέες από τους ανταγωνιστές σας που θεωρείτε αξιόλογους, να εξελίξετε το περιεχόμενό τους και να προσφέρετε κάτι ακόμα πιο ολοκληρωμένο.

Αν τώρα έχετε τις δικές ιδέες, προσπαθήστε να φτάσετε όσο το δυνατόν περισσότερο σε βάθος την ανάλυσή σας. Ξεκινήσετε να γράφετε και μόλις αποκτήσετε ρυθμό, αρχίστε να σκέφτεστε άλλους παράγοντες που κάνουν το περιεχόμενό σας καλύτερο όσον αφορά το SEO.

2. Τώρα που έχετε ρυθμό, ας μπούμε στα βαθιά ξεκινώντας με την αναζήτηση λέξεων-κλειδιών.

Όπως είπαμε οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους θα ψάξουν με συγκεκριμένους όρους αυτό που τους ενδιαφέρει. Εσείς χρειάζεται να το εντοπίσετε και να το αναδείξετε μέσα στο κείμενό σας.

Τις λέξεις-κλειδιά λοιπόν θέλετε να τις συμπεριλάβετε στον τίτλο της δημοσίευσή σας και σε διάφορα σημεία μέσα στο υπόλοιπο άρθρο.

Για να μπορέσετε να το πετύχετε λοιπόν καλό είναι να το έχετε σκεφτεί κατά τη φάση της αρχικής έρευνας, ώστε να τις συμπεριλάβετε με φυσικό τρόπο μέσα στο κείμενο σας.

Άρα το ζήτημα που προκύπτει είναι το πως θα εντοπίσετε αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Τις περισσότερες φορές χρειάζεται απλά να σκεφτείτε με τη λογική σας τα ερωτήματα των χρηστών που θέλετε να βοηθήσετε. 

Παρόλα αυτά, αν επιθυμείτε να εμβαθύνετε περισσότερο υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι οδηγοί εύρεσης λέξεων που μπορούν να σας βοηθήσουν στην έρευνά σας και μπορείτε να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες.

3. Τώρα που γνωρίζουμε τις λέξεις-κλειδιά, ήρθε η ώρα να τις χρησιμοποιήσουμε

Δεν θα τις βάλουμε παντού διάσπαρτες απλά και μόνο για να υπάρχουν, εκτός και αν αυτό έχει νόημα.

Αν το παρακάνουμε, οι μηχανές αναζήτησης θα μας ξετρυπώσουν και θα μας τιμωρήσουν.

Επομένως τοποθετείτε τις λέξεις κλειδιά στα σημεία που είναι σημαντικό να υπάρχουν, όπως οι επικεφαλίδες ή η διεύθυνση της δημοσίευσης και βάλτε τα δυνατά σας να ικανοποιήσετε τους αναγνώστες σας.

4. Δημιουργείτε «νέο» περιεχόμενο

Ένας τρόπος για να έχετε συνεχώς νέο περιεχόμενο είναι να δημιουργείτε νέες δημοσιεύσεις.

Ένας άλλος τρόπος είναι να ανανεώνετε το περιεχόμενο των προηγούμενο δημοσιεύσεών σας ώστε να είναι πάντοτε ενημερωμένες, προσθέτοντας ή αλλάζοντας το περιεχόμενό τους.

Με αυτόν το τρόπο δεν χρειάζεται να δημοσιεύετε κάθε τρεις και λίγο. Αντίθετα, μία ή δύο δημοσιεύσεις τον μήνα είναι αρκετές, με την προϋπόθεση ότι είναι υψηλού επιπέδου.

Χρειάζεστε σωστές λέξεις κλειδιά για το Search Engine Optimization

Οι λέξεις κλειδιά μας καθορίζουν το τι αναλύουμε στο περιεχόμενό μας, πως ονομάζουμε την επιχείρησή μας ή πως εκφράζουμε την ταυτότητά μας.

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι η ανεύρεσή τους δεν είναι μια στιγμιαία διαδικασία. Αντίθετα, χρειάζεται συνεχή προσπάθεια ώστε να πετυχαίνουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Όταν τις αναζητάτε, καλό είναι να σκέφτεστε όχι μόνο την έκφραση που θα ψάξουν οι χρήστες αλλά ταυτόχρονα τα χαρακτηριστικά τους και τις συνήθειες τους. Σε αυτό το σημείο είναι που η έρευνα των πελατών σας είναι που έχει ιδιαίτερη αξία.

Ένας σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να λάβετε υπόψη είναι ο ανταγωνισμός σας και το πόσο δύσκολο είναι να αναρριχηθείτε στην κατάταξη του Google.

Είναι πολύ πιο δύσκολο να εμφανιστείτε ψηλά αν για τον όρο που έχετε επιλέξει προσπαθούν πολλοί να πετύχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Αντίθετα, για πιο σύνθετους όρους που συνήθως δεν υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός, τα πράγματα είναι πιο εύκολα.

Επομένως, οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε θέλετε να είναι σχετικές με την επιχείρηση ή την δραστηριότητα που προωθείτε, να μην υπάρχει αρκετός ανταγωνισμός για αυτές, και να υπάρχει ικανοποιητικός όγκος αναζητήσεων.

Για να είστε σίγουροι ότι οι λέξεις κλειδιά που βρίσκετε είναι κατάλληλες για εσάς, καλό είναι να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:

Μην εστιάζετε στις λέξεις, σκεφτείτε τον σκοπό της αναζήτησης

Οι περισσότεροι ψάχνουν να βρουν λέξεις, το οποίο όσο και αν φαίνεται περίεργο δεν το θέλετε!

Αντί να ψάχνετε τις λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες του Google, είναι προτιμότερο να εντοπίζετε τον λόγο για τον οποίο κάνουν την αναζήτηση.

Ψάχνουμε δηλαδή τον απώτερο σκοπό της αναζήτησης.

Όπως καταλαβαίνετε για κάθε χρήστη ο σκοπός είναι διαφορετικός ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του και τις ανάγκες του.

Για παράδειγμα, αν κάποιος πραγματοποιήσει μία αναζήτηση με τη λέξη «ασφάλεια», είναι πολύ πιθανό να ενδιαφέρεται για «ασφάλεια ζωής», «ασφάλεια αυτοκινήτου», «ασφάλεια ηλεκτρολογικού πίνακα» ή «ασφάλεια στην σχέση»…

Αν η δραστηριότητά σας αφορά «ασφάλεια αυτοκινήτου» και «ασφάλεια ζωής» τότε μπορείτε να δημιουργήσετε δύο διαφορετικές δημοσιεύσεις η οποίες να εμβαθύνουν σε κάθε όρο ξεχωριστά.

Ιδανικά, μπορείτε να σκεφτείτε το τί απασχολεί τους χρήστες και να τους βοηθήσετε να φτάσουν πιο κοντά στην επίλυση του προβλήματός τους.

Επομένως, θέλετε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας πάνω σε όρους αναζήτησης που να μην είναι γενικοί και αόριστοι, αλλά αντίθετα να ανταποκρίνονται στον απώτερο σκοπό της αναζήτησης.

Με αυτό το σκεπτικό λειτουργούμε και στις ενέργειες προώθησης που κάνουμε, ώστε να απαντήσουμε πραγματικά στις ανάγκες των χρηστών και να τους εντοπίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Με αυτό τον τρόπο η πιθανότητα να έχουμε επιτυχία αυξάνει κατά πολύ!

2. Οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν σε γλώσσα HTML

Τώρα λοιπόν που κατέχετε την τέχνη του καλού περιεχομένου και την αξία του για τους χρήστες, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τις μηχανές αναζήτησης.

Καλώς ή κακώς, είναι σημαντικό να γνωρίζετε από HTML αλλιώς οι κόποι σας θα πάνε χαμένοι. Το καλό βέβαια είναι ότι δεν είναι δύσκολη γλώσσα οπότε μην απογοητεύεστε.

Ποια είναι όμως τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε σχετικά με το SEO;

1. Ξεκινάμε από τον τίτλο της κάθε σελίδας

Το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξετε σε μία δημοσίευση είναι ο τίτλος της!

Ο τίτλος μας λοιπόν θέλουμε να είναι ευδιάκριτος τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις μηχανές αναζήτησης. Για αυτό και τις επισημαίνουμε με <h1> tag, το οποίο υποδηλώνει ότι πρόκειται για την ποιο σημαντική κεφαλίδα στη δημοσίευσή μας.

Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει μόνο μία επικεφαλίδα h1, ενώ οι επόμενες στην ιεραρχία μπορούν να είναι και περισσότερες. Υπάρχουν πολλές δημοσιεύσεις αναφορικά με τη χρήση των επικεφαλίδων οπότε δε θα μπούμε σε βάθος.

2. Μετα-περιγραφές ή «meta tags» όπως λέμε στα ελληνικά

Η μετα περιγραφή είναι αυτό που εμφανίζουν οι μηχανές αναζήτησης στους χρήστες τους. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό λοιπόν να δώσετε την προσοχή σας δεδομένου ότι αυτό θα τραβήξει την προσοχή των περιηγητών.

Αν το βελτιστοποιήσετε, η Google θα το παρουσιάζει αυτούσιο στους χρήστες της, σε αντίθετη περίπτωση θα εμφανίσει το κείμενο που θεωρεί πιο σχετικό. Τότε, οι αναγνώστες δεν θα διαβάσουν το μήνυμά σας και είναι πολύ πιθανό να επιλέξουν κάποιο άλλο αποτέλεσμα.

3. «Σχήμα», μία λέξη με διαφορετική σημασία από αυτή που γνωρίζετε ήδη

Το σχήμα ή «schema» είναι ένα σύνολο HTML tags που βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης προβάλουν το περιεχόμενο της σελίδα σας.

Με τη σωστή αξιοποίησή τους μπορείτε να προβάλετε περισσότερα στοιχεία για την ιστοσελίδα, που τραβούν την προσοχή των χρηστών και καταλαμβάνουν περισσότερο «real estate» στην σελίδα αναζητήσεων.

Για να ελέγξετε το κατά πόσο έχετε κάνει καλή δουλειά με το σχήμα που δίνετε στις μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα εργαλείο της Google.

4. Οι επικεφαλίδες θέλουν προσοχή και βελτιστοποίηση 

Οι επικεφαλίδες που χρησιμοποιείτε θέλουμε να τραβούν την προσοχή του αναγνώστη, να βοηθούν στην κατανόηση του κειμένου και να βοηθούν το SEO.

Δεν έχουν την ίδια αξία με τις h1 κεφαλίδες, αλλά παίζουν και αυτές το ρόλο τους.

3. Η σχεδίαση της ιστοσελίδας σας επηρεάζει το SEO

Η κατασκευή και η σχεδίαση της ιστοσελίδας σας παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια σας να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων.

Δεν θα εμβαθύνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες οπότε συνεχίστε το διάβασμα χωρίς άγχος!

Μια σωστά σχεδιασμένη ιστοσελίδα προσφέρει μια ωραία εμπειρία στους επισκέπτες της, είναι γρήγορη, ασφαλής και βελτιστοποιημένη για κινητές συσκευές.

Πέρα από την εξαιρετική εμπειρία χρήσης που κάνει του επισκέπτες να αισθάνονται «σαν το σπίτι τους» χρειάζεται να προσέξουμε μερικά σημεία ακόμα.

1. Οι αράχνες της Google σας βρίσκουν εύκολα

Όσο ευκολότερο είναι για τις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν, τόσο πιο γρήγορα θα αναδείξουν τις σελίδες σας.

Για αυτό και συνδέουμε τις σελίδες μεταξύ τους, ώστε να μπορούν εύκολα να φτάσουν σε όλες. Αυτό φυσικά βοηθάει στο να μείνουν οι επισκέπτες σας περισσότερο στην ιστοσελίδα σας!

Επίσης, μην ξεχνάτε να προσφέρετε στις μηχανές αναζήτησης ένα χάρτη του ιστοτόπου σας.

2. Δεν επαναλαμβάνουμε το περιεχόμενο ξανά και ξανά

Δεν χάλασε ο κόσμος αν επαναλαμβάνετε ολόκληρο ή μέρος του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας. Παρόλα αυτά, έχετε υπόψη ότι αν το ανεβάσετε σε ένα μέσο που έχει καλύτερη βαθμολογία από το δικό σας, τότε θα θεωρηθεί ότι το αντιγράψατε και επομένως θα σας επηρεάσει αρνητικά.

Επομένως, όταν επαναλαμβάνετε το περιεχόμενό σας, προσέξτε τον τρόπο που το κάνετε.

3. Είναι βελτιστοποιημένες για κινητές συσκευές  

Όπως και να το κάνουμε μία ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στηρίζεται κατά πολύ στις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι χρήστες από κινητές συσκευές.

Για να ελέγξετε το κατά πόσο είναι βελτιστοποιημένες οι σελίδες σας για κινητά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ελέγχου που παρέχει η Google.

4. Η ταχύτητα επηρεάζει το SEO

Η ταχύτητα της ιστοσελίδα σας δεν απασχολεί μόνο τους επισκέπτες σας, οι οποίοι δεν θέλουν να χάνουν το χρόνο τους δεξιά και αριστερά.

Οι μηχανές αναζήτησης το κατανοούν καλύτερα από τον καθένα, για αυτό και σε επιβραβεύουν αν η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας είναι ικανοποιητική.

5. Οι λέξεις κλειδιά περιέχονται στα URLs

Οι λέξεις κλειδιά που αναλύσαμε προηγουμένως θα πρέπει να βρίσκονται στα URLs των δημοσιεύσεών σας. Επομένως, εδώ έχετε ένα ακόμα σημείο να υποδηλώσετε το τι αφορά η σελίδα σας.

6. Είναι και φαίνονται ασφαλείς

Έχετε πραγματοποιήσει ποτέ αγορά από ιστοσελίδα που ο browser εμφανίζει ότι δεν είναι ασφαλή; Λογικά όχι!

Ομοίως, οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν μόνο τις σελίδες που θεωρούν αξιόπιστες για αυτές και για τους χρήστες τους.

Εκτός από αυτό, προειδοποιούν τους χρήστες τους ότι οι σελίδες δεν είναι ασφαλείς και καλό θα είναι να μη δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Επομένως, κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για να φτιάξουμε μια ιστοσελίδα που να είναι ασφαλής και για να το πετύχουμε αυτό υπάρχουν δύο πρωτόκολλα ασφαλείας, το HTTPS και το SSL.

Ενέργειες SEO που κάνουμε μακριά από τη σελίδα μας

Υπάρχουν τέσσερις κύριοι τομείς που σας απασχολούν αναφορικά με τις ενέργειες που κάνετε εκτός της σελίδας σας και αποσκοπούν στο να την ανεβάσουν στα μάτια των μηχανών αναζήτησης.

1. Έχετε αξιοπιστία

Ο αλγόριθμος της Google που αξιολογεί τις ιστοσελίδες ανανεώνεται συνεχώς με αποτέλεσμα να καταλαβαίνει ποιοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν δόλιες τακτικές.

Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν διάφορους παράγοντες αξιοπιστίας όπως το αν υπάρχει ταυτότητα ή αν υπάρχουν καλές σελίδες με συνδέσμους προς αυτή.

Η Google καθορίζει τη συνολική αυθεντία της ιστοσελίδας σας λαμβάνοντας υπόψη δύο παραμέτρους, την αυθεντία του τομέα σας (domain) και την αυθεντία της σελίδας.

Όσον αφορά το πρώτο εξετάζει το πόσο διαδεδομένο είναι το όνομα σας, ενώ για το δεύτερο εξετάζει το περιεχόμενο που έχει η κάθε σελίδα ξεχωριστά.

Πως θα μπορούσατε να αυξήσετε την αυθεντία της ιστοσελίδα σας λοιπόν;

Ένας από τους καλύτερους τρόπους είναι να αποκτήσετε συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας από σελίδες με μεγάλη αξιοπιστία. Δύσκολο και χρονοβόρο θα μας πείτε, αλλά δουλεύει!

1. Μην αφήνετε τους επισκέπτες σας να φεύγουν

Όσο περισσότεροι επισκέπτες σας φεύγουν από την ιστοσελίδα σας έχοντας επισκεφτεί μόνο μία σελίδα, τόσο πέφτετε στην υπόληψη της Google.

Αν τώρα έχετε καλό περιεχόμενο, η ιστοσελίδα είναι γρήγορη και οι αναγνώστες μένουν αρκετή ώρα σε αυτή, τότε οι μηχανές αναζήτησης αρχίζουν να σας εκτιμούν.

2. Ο παλιός είναι αλλιώς και εμπνέει σεβασμό

Δεν παίζει ιδιαίτερα μεγάλο ρόλο στην αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας, αλλά σίγουρα την επηρεάζει. Μην απογοητευτείτε αν το domain name σας είναι νέο, υπάρχουν άλλοι τρόποι για να αναδειχτείτε.

3. Έχετε ταυτότητα και την παρουσιάζετε

Όπως και να το κάνουμε οι χρήστες προτιμούν να συναναστρέφονται με αναγνωρισμένα brands για αυτό και το Google τα επιβραβεύει.

Επομένως, αν είστε στο ξεκίνημα και ακόμα δεν έχετε καταφέρει να αποκτήσετε όνομα στην αγορά, προσπαθήστε να κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας που να δείχνει ότι έχετε ένα χαρακτήρα, μία ταυτότητα και αναδείξτε το όπως μπορείτε.

Ξεκινάτε φυσικά από μία καλή «σχετικά με εμάς» σελίδα!

2. Πολλοί σύνδεσμοι κάνουν τη διαφορά

Δεν είναι το σημαντικότερο που θα πρέπει να προσέξετε στην προσπάθειά σας να ανεβάσετε τη σελίδα σας. Είναι ένα μέρος του SEO και χρειάζεται να αφιερώσετε αρκετή ενέργεια.

Όπως και να έχει όμως μην περιμένετε απλά, δοκιμάστε να τις δημιουργήσετε ενθαρρύνοντας τους να το κάνουν. Με άλλα λόγια απλά ζητήστε το!

1. Οι σύνδεσμοί σας πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας

Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν θέλετε συνδέσμους που να είναι χαμηλού επιπέδου. Σας ενδιαφέρει περισσότερο να είναι από καλές ιστοσελίδες, αλλιώς οι μηχανές αναζήτησης θα θεωρήσουν ότι είναι ψεύτικες και δεν θα δώσουν σημασία.

Προσπαθήστε να αποκτάτε συνδέσμους από διαφορετικές ιστοσελίδες και όχι από την ίδια.

Έχετε υπόψη σας ότι ένας καλός σύνδεσμος προς την ιστοσελίδα σας μετράει πολύ περισσότερο από πολλούς εσωτερικούς συνδέσμους μεταξύ των σελίδων σας.

2. Το κείμενο του συνδέσμου παίζει τον ρόλο του

Το κείμενο που υποδηλώνει ο σύνδεσμος προς εσάς θα πρέπει να ποικίλει και να προσαρμόζεται μέσα στο κείμενο της ιστοσελίδας που δείχνει προς εσάς.

Όταν λοιπόν ζητάτε από κάποια άλλη ιστοσελίδα να προσθέσει ένα σύνδεσμο προς εσάς καλό είναι να τους επισημάνετε ότι θα προτιμούσατε να είναι πιο περιγραφικοί όσον αφορά το κείμενο που χρησιμοποιούν.

3. Όσο περισσότεροι σύνδεσμοι τόσο το καλύτερο

Είναι προφανές ότι όσο περισσότεροι δείχνουν προς εσάς, τόσο περισσότερο σας εμπιστεύονται οι μηχανές αναζήτησης. Προσοχή όμως στην ποιότητα των συνδέσμων!

3. Τα προσωπικά σας χαρακτηριστικά μετράνε

Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν την προέλευση κάθε ιστοσελίδας για αυτό και ανάλογα με την χώρα του κάθε χρήστη εμφανίζουν διαφορετικά αποτελέσματα ακόμα και για τον ίδιο όρο αναζήτησης.

Ένας λοιπόν παράγοντας που παίζει ρόλο είναι η χώρα σας. Για αυτό και αν η ιστοσελίδα σας είναι στην Ελλάδα και στοχεύετε σε χρήστες που είναι στην χώρα μας, έχετε πλεονέκτημα από άλλους που έχουν την ιστοσελίδα τους σε άλλη χώρα.

Αν τώρα επιθυμείτε να στοχεύσετε εσείς χρήστες σε άλλη χώρα, τότε όπως είναι λογικό θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να είναι μεταφρασμένη στην γλώσσα τους.

Οι μηχανές αναζήτησης δεν μένουν στο επίπεδο της χώρας, αλλά προχωρούν στο επίπεδο της πόλης που είναι η έδρα τους.

Ένας άλλος παράγοντας που παίζει ρόλο στην ιεραρχία των προτεινόμενων σελίδων είναι το ιστορικό του κάθε χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος έχει επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας στο παρελθόν, η Google θα θεωρήσει ότι τον ενδιαφέρει.

Ομοίως, αν κάποιος χρήστης έχει δηλώσει ότι του αρέσει η σελίδα σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα λάβει διαφορετικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Επομένως, οι ενέργειες προώθησης που κάνετε έχουν αντίκτυπο και στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών. Εκτός από τον άμεσο τρόπο, σας βοηθάν και με έμμεσο.

4. Πόσο κοινωνικοποιημένοι είστε;

Σε ένα κόσμο που έχει κατακλειστεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν είναι δυνατόν οι μηχανές αναζήτησης να μην τα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους.

 Όπως και με τους συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας, αυτό που θέλετε είναι λογαριασμούς που έχουν αρκετή αναγνώριση. Αν αυτοί μοιράζονται τις δημοσιεύσεις σας, το Google θα το εκτιμήσει.

Άρα αυτό που θέλετε είναι να βρείτε μερικούς διάσημους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι να δεχτούν να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας. Όπως και πριν, δεν θα περιμένετε άπραγοι.

Social media για SEO της ιστοσελίδας σας

Μπορείτε να βρείτε όσους ενδιαφέρονται για τα θέματα που αναλύετε, να επικοινωνήσετε μαζί τους, να προσφέρετε ενδεχομένως κάποια αναφορά σε αυτούς ή κάτι άλλο που να τους ενδιαφέρει. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αποκτήσετε μία σχέση μαζί τους και εν τέλει να δεχτούν να δημοσιεύσουν τις σελίδες σας.

Είναι προτιμότερο να έχετε λίγους καλούς λογαριασμούς που να μοιράζονται το περιεχόμενό σας, παρά πολλούς οι οποίοι όμως δεν έχουν το ίδιο κύρος.

Επομένως, δημιουργήστε ωραίες δημοσιεύσεις, προσφέρετε στο κοινό σας λόγους για να μοιραστούν το περιεχόμενό σας. Εκτός από την προβολή σας θα δώσετε ένα καλό λόγο στις μηχανές αναζήτησης να σας εκτιμήσουν περισσότερο.

Πως να επιλέξετε εταιρεία για το SEO της ιστοσελίδας σας

Με βάση την παραπάνω ανάλυση μπορείτε να καταλάβετε ότι το να ασχοληθεί κάποιος με το SEO δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Με τις απαραίτητες γνώσεις και κατευθύνσεις θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με την ανάδειξη της ιστοσελίδας σας.

Από την άλλη βέβαια, χρειάζεται να επενδύσετε αρκετό χρόνο και ενέργεια. Παράλληλα, χρειάζεται να διαθέτετε μια σχετική εμπειρία για να δείτε τα αποτελέσματα να έρχονται πιο γρήγορα.

Αυτό που πρέπει να προσέξετε όμως, είναι ότι οι ενέργειες που κάνετε για να έχουν αποτέλεσμα, θα πρέπει να απορρέουν από την ταυτότητα, τους στόχους σας και την κατανόηση των πελατών σας.

Εδώ είναι που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται δύσκολα σε περίπτωση που επιλέξετε να αναθέσετε το SEO σε κάποια digital agency.

επικοινωνία με τον συνεργάτη σας

Για να έχει αποτέλεσμα μια τέτοια συνεργασία, χρειάζεται προσπάθεια και από τις δύο μεριές.

Εσείς θα πρέπει να μεταφέρετε με λεπτομέρεια οτιδήποτε σχετίζετε με την εικόνα σας, τους στόχους σας και την εμπειρία σας αναφορικά με την συμπεριφορά των πελατών σας.

Ο συνεργάτη σας θα πρέπει να έχει την υπομονή και την όρεξη να κατανοήσει σε βάθος τις πληροφορίες που του μεταφέρετε. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εμβαθύνει ακόμα περισσότερο με βάση την εμπειρία που διαθέτει και να ξεκινήσει τις ενέργειες SEO.

Όπως καταλαβαίνετε, είναι θέμα επικοινωνίας και καλής συνεργασίας. Δεν είναι εύκολο να βρείτε ένα τέτοιο συνεργάτη αλλά καλό είναι να ξέρετε πως θα αποφύγετε όσους δεν θα ασχοληθούν μαζί σας.

SEO – το ταξίδι για την πρώτη σελίδα

Σε αυτό το άρθρο αναλύσαμε την τέχνη του Search Engine Optimization.

Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσετε αυτό τον οδηγό ώστε να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων.

Όπως είδατε δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο αν προσέξετε τα σημεία που θα σας ανεβάσουν, οπότε σας ενθαρρύνουμε να προχωρήσετε!

Αν αισθάνεστε ότι ο χρόνος σας δεν επαρκεί για να αναπτύξετε το SEO της ιστοσελίδας σας, σας προτείνουμε να βρείτε ένα κατάλληλο συνεργάτη που να λάβει σοβαρά υπόψη του τις ανάγκες σας και τους στόχους σας.

Σε κάθε περίπτωση είναι μια διαδικασία που θέλει αρκετό χρόνο για να αποδώσει καρπούς και τα αποτελέσματα δεν φαίνονται άμεσα. Επομένως, θέλει υπομονή.

Όποιοι από εσάς κατορθώνουν να ανέλθουν στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων, που δεν είναι και πολύ δύσκολο, θα χαρούμε να μοιραστείτε την προσπάθεια μαζί μας και εμείς να σας χαρίσουμε ένα σύνδεσμό προς εσάς!

Αν πάλι χρειάζεστε βοήθεια σε αυτή την προσπάθειά σας θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.

Καλή αναρρίχηση στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων!

Frequently asked Questions

Πόσο δύσκολο είναι το SEO;

Κατά ένα μεγάλο ποσοστό χρειάζεται απλές γνώσεις, που μπορείτε να αποκτήσετε εύκολα. Η δυσκολία του έχει να κάνει με την υπομονή  και την επιμονή σας.

Πόσος χρόνος απαιτείται μέχρι να δω τα πρώτα αποτελέσματα;

Αν ακολουθήσετε τα σωστά βήματα, θα αρχίσετε να ανεβαίνετε μετά από έξι μήνες.

Πως θα βρω συνδέσμους προς την ιστοσελίδα μου;

Προσφέρετε ωραίο περιεχόμενο και ζητήστε από ποιοτικές ιστοσελίδες να προσθέσουν ένα σύνδεσμο προς εσάς.

Να χρησιμοποιήσω «black hat» τεχνικές SEO;

Σε καμία περίπτωση, εκτός αν έχετε αρκετή εμπειρία και καταλαβαίνετε μέχρι που μπορείτε να φτάσετε.

Γιατί το SEO έχει τόσο μεγάλη σημασία;

Οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης ταξιδεύουν προς τους στόχους τους και αναζητούν πληροφορίες συνεχώς. Αν είστε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων έχετε την ευκαιρία να τους προσφέρετε εσείς την λύση στις ανησυχίες τους.

Πως να βρω ένα καλό συνεργάτη να αναλάβει το SEO;

Ο μοναδικός τρόπος είναι να αξιολογήσετε την μεταξύ σας επικοινωνία και την όρεξη που δείχνουν στο να κατανοήσουν την ταυτότητά σας, τους στόχους σας και τη συμπεριφορά των πελατών σας.

Μπορείς να μάθεις από τους καλύτερους

Η καλύτερη εγγραφή σε newsletter που έκανες ποτέ! Οδηγίες και μυστικά κατευθείαν στο email σου που θα σε βοηθήσουν να προωθήσεις τη δραστηριότητά σου…

Μην χάνεις την ευκαιρία
είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο